آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Monday, July 9, 2018

نامه‌ای به رییس‌جمهور، از جشنواره‌ی فلم مونیخ جایزه گرفت


 فلم «نامه‌ای به رییس‌جمهور» با کارگردانی رویا سادات جایزه‌ی بهترین فلم را در ۳۳مین دور جشنواره‌ی فلم مونیخ آلمان از آن خود کرد


این جایزه با عنوان  (ONE FUTURE AWARD) در هفتم جولای ۲۰۱۸ در «بلک باکس» از طرف «انتر فلم اکادمی» در سی‌وسومین دور جشنواره‌ی مونیخ آلمان به این فلم تعلق گرفته است.
اهداکنندگان جایزه گفته‌اند که این جایزه سالانه برای فلمی که از بٌعد اخلاقی و زیبایی‌شناسی در سینما، یک آینده‌ی مشترک جهانی را ارائه کرده باشد، اهدا می‌شود.
جشنواره‌ی بین‌المللی فلم مونیخ سالانه بیش از ۵۰۰ فلم‌ساز و هنرمندان معروف را دور هم جمع می‌کند و بیشتر از ۲۰۰ فلم را از بین دوهزار فلم در بخش‌های مختلف به رقابت می‌گذارد.
«نامه‌ای به رییس‌جمهور» پیش از ‌این صاحب جایزه‌ی جایگزین اسکار شده بود و رویا سادات، کارگردان این فلم نیز جایزه‌ی «شجاعت» را از سوی وزارت خارجه‌ی امریکا به دست آورد.
فلمنامه‌ی «نامه‌ای به رییس جمهور» را عزیز دلدار نوشته است و بازیگر نقش اصلی آن لینا علم است. این فلم محصول سال ۱۳۹۶ بوده و خانه‌ی فلم رویا در همکاری با کابورا پرودکشن آن را تهیه و تولید کرده است.
نامه‌ای به رئیس جمهور، سال ( ٢٠١٧ ) اولین نمایش جهانی‌اش را در جشنواره لوکارنوی سویس و اولین نمایش آسیایی را در جشنواره‌ی بوسان کوریایی جنوبی داشت. این فلم، تا اکنون چهار جایزه را در بخش‌های مختلف از جشنواره‌‌ی فلم ویزول فرانسه، جایزه‌ی گولدن گلوبل را از جشنواره‌ی مالیزیا و جایزه‌ی بدیل اسکار را از وزارت خارجه‌ی هالند به دست آورده است. ۸صبح،

No comments: