آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Sunday, May 6, 2018

ابرازنگرانی دیده‌بان حقوق بشر از وضعیت دخترحاکم دوبی

دیده‌بان حقوق بشر از مقام‌های دوبی خواسته تا اطلاعاتی را درباره‌ی محل زنده‌گی لطیفه، دختر محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دوبی ارایه دهند.گفته شده است که بانولطیفه تلاش کرده تا برای داشتن زنده‌گی آزاد از دوبی بگریزد.


اما شاهدان گفته‌اند که کشتی لوکسی که او با آن قصد فرار از دوبی را داشت، در آب‌های هند مورد حمله‌ی نیروهای امنیتی قرار گرفته و خانم لطیفه به دوبی بازگردانده شده است.
از آن زمان تاکنون اطلاعی از او در دست نیست.
دختر حاکم دوبی کجاست؟
مقام‌های امارات به بی‌بی‌سی گفته‌اند که به دلایل قانونی نمی‌توانند به این ادعاها پاسخ دهند.
در ویدیویی که در ماه مارچ امسال منتشر شد، دختر۳۲ ساله‌ی حاکم دوبی اعلام کرد که به دلیل محدودیت‌های اعمال شده از سوی خانواده‌اش از دوبی گریخته است.
او در این ویدیو می‌گوید که دختر محمد بن راشد آل مکتوم است و مادرش الجزایری است.
اما یک ماه بعد، یک منبع نزدیک به دولت دوبی گفت که این شاهزاده‌ی فراری را به دوبی باز گردانده‌اند.
این منبع ناشناس هفدهم اپریل (ماه گذشته میلادی)، در تماس تلفنی به خبرگزاری فرانسه گفت: «آنچه که می‌توانم تأیید کنم این است که آن‌ها، او (لطیفه) را به دوبی بازگردانده‌اند.»
دیده‌بان حقوق بشر در بیانیه‌ای که امروز، شنبه ۵ مه منتشر کرده، گفته است که مقام‌های دوبی باید محل زنده‌گی خانم لطیفه را آشکار کرده و وضعیت حقوقی او را مشخص کنند.
در بیانیه‌ی این نهاد حقوق بشری همچنین آمده است که در صورت افشا نشدن محل زنده‌گی و وضعیت این خانم، با استناد به شواهد موجود این دیدگاه تقویت می‌شود که مقام‌های امارات او را بازداشت کرده باشند.
سارا لی، مدیر بخش خاورمیانه‌ی دیده‌بان حقوق بشر هم گفته است که مقامات امارات باید فوراً اجازه دهند که او با دنیای خارج تماس داشته باشد.
به گفته‌ی این مقام دیده‌بان حقوق بشر «اگر او را بازداشت کرده باشند، باید از همان حقوقی که همه افراد بازداشتی از آن برخوردارند، بهره‌مند باشد از جمله‌ی حضور در دادگاهی مستقل.»








Avast logo
This email has been checked for viruses by Avast antivirus software.
www.avast.com

No comments: