آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Monday, February 5, 2018

اوما تورمن سکوت خود را درباره آزارجنسی شکست



اوما تورمن، ستاره سینمای آمریکا سکوت خود را درباره آزار جنسی شکسته و ادعاهای تازه‌ای علیه هاوری واینستین، تهیه‌کننده مشهور هالیوود، مطرح کرده است.




خانم تورمن به روزنامه نیویورک‌تایمز گفته است که آقای واینستین در اتاق هتلی در لندن تلاش کرده که خود را به او تحمیل کند اما اوما تورمن موفق شده "از مهلکه بگریزد". به گفته این بازیگر این اتفاق در دهه ۱۹۹۰ میلادی افتاده است.
بعد از انتشار این مقاله، سخنگوی هاروی واینستین گفت که اتهام مربوط به آزار جنسی "نادرست است. "
اوما تورمن ۴۷ ساله در ماه نوامبر گذشته در یک مصاحبه خشم خود را از رفتار آقای واینستین ابراز کرده بود و گفته بود که "خوشحالم که این ماجرا آهسته جلو می‌رود. تو (واینستین) لایق این نیستی که با یک ضرب گلوله از پا دربیایی"
او در آن زمان ادعای مشخصی علیه آقای واینستین مطرح نکرد اما اکنون در مقاله‌ای سه هزار کلمه‌ای در نیویورک‌تایمز با عنوان "اوما تورمن به این دلیل خشمگین است" جزییاتی از ادعای آزار جنسی علیه او به زبان خودش ارائه شده است.
اوما تورمن چه می‌گوید؟
اوما تورمن می‌گوید در سن ۱۶ سالگی و در آغاز دوران حرفه‌ای کار خود مورد آزار جنسی قرار گرفته است. او می‌گوید که در آن زمان یک بازیگر - که اسمی از او نیاورده - او را به زور مجبور به سکس کرده است.
ادعاهای او علیه هاروی واینستین به دوره بعد از درخشش فیلم پالپ فیکشن، ساخته کوئنتین تارانتینو و به تهیه‌کنندگی آقای واینستین برمی‌گردد. به گفته او این ماجرا در سوئیتی در هتل ساووی لندن رخ داده است.
اوما ترومن به نیویورک تایمز گفت: "او مرا هل داد. تلاش کرد خودش را روی من بیندازد... هر کار ناخوشایندی که می‌توانست کرد.".
به گفته خانم تورمن، او درنهایت توانسته خود را از مهلکه نجات دهد و "مثل یک مارمولک بیرون بخزد".
او می‌گوید روز بعد یک دسته گل دریافت کرده و بعد از آن هم دستیار آقای واینستین مرتب برای پیشنهاد پروژه‌های تازه با او تماس می‌گرفته است..
واکنش هاروی واینستین چه بود؟
سخنگوی آقای واینستین -که خود در حال گذراندن یک دوره درمانی است - در بیانیه‌ای گفته است که تیم او با نیویورک تایمز تماس گرفته‌ و عکس‌هایی را برای روزنامه فرستاده که "نشان‌دهنده رابطه نزدیکی است که آقای واینستین و خانم تورمن داشته‌اند."
نیویورک‌تایمز تأیید کرده که "عکس‌های صمیمانه‌ای" از این دو نفر در جریان نمایش فیلم‌ها و مهمانی‌ها دریافت کرده است..
بیانیه سخنگوی آقای واینستین می‌گوید او اذعان کرده که ۲۵ سال پیش در بریتانیا "حرکت ناخوشایندی" در ارتباط با با خانم تورمن انجام داده که بعد از "تعبیر اشتباه اشارات او" (خانم تورمن) رخ داده است. این بیانیه می‌گوید آقای واینستین بلافاصله عذرخواهی و به شدت ابراز تأسف کرده است..
در این بیانیه آمده است: "با وجود این ادعاهای او درباره آزار فیزیکی نادرست است... هیچ تماس فیزیکی در حین حرکت ناخوشایند آقای واینستین در کار نبوده و او از این که خانم تورمن ۲۵ سال صبر کرده تا چنین اتهاماتی را مطرح کند غمگین و شگفت‌زده است.."
تورمن درباره تارانتینو چه گفته است؟
اوما تورمن ماجرای برخوردی با کوئنیتین تارانتینو، کارگردان سینما را هم توضیح داده است. خانم تورمن در فیلم‌های پالپ فیکشن و دو گانه بیل را بکش که از موفق‌ترین فیلم‌های کارنامه او است با آقای تارانتینو و واینستین همکاری کرده است.
اوما تورمن می‌گوید در یک صحنه تصادف خودرو در فیلم "بیل را بکش" با آقای تارانتینو مشکل داشته است.
او می‌گوید برای بازی کردن آن صحنه تقاضای بازیگر بدل کرده چون خودرو مشکل فنی داشته، اما این درخواست او با خشم آقای تارانتینو روبرو شده و کارگردان او را تشویق کرده که خود ماشین را براند که در نهایت به سانحه و زخمی شدن خانم تورمن منجر شده است.
این واقعه رابطه این دو نفر را شکراب کرده است. اوما تورمن در آن زمان تهدید کرده که از استودیوی فیلمسازی هاروی واینستین شکایت می‌کند اما می‌گوید در طول ۱۵ سال گذشته فیلم مربوط به آن صحنه را در اختیار او نگذاشته‌اند.
آقای تارانتینو هنوز به ادعای خانم تورمن واکنشی نشان نداده است.
بی بی سی

Virus-free. www.avast.com

No comments: