آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Sunday, February 25, 2018

آمار تکان دهنده تجاوز جنسی در فرانسه

کد مطلب :64215
گزارش ها حاکی از آن است که از هر هشت زن فرانسوی، یک زن حداقل یکبار مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است.در جدیدترین نظر سنجی ها و مطالعات میدانی در کشور فرانسه، که نشریه ایندیپندنت چند روز پیش اقدام به انتشار جزئیات آن کرد؛
 


نتایج نشانگر آمارهای عجیب و تکان دهند مبتنی بر مورد تجاوز جنسی قرار گرفتن یک زن از هر هشت زن فرانسوی است
در ادامه این گزارش میدانی عنوان می شود: "حدود چهار میلیون نفر زن در فرانسه در معرض خشونت جنسی قرار گرفته اند که از این آمار  حدود 12 درصد از جمعیت زنان این کشور را شامل می شود. بیش از نیمی از آنها یعنی 58 درصد گفته اند که از  رفتار نامناسب جنسی  رنج می برند  و 43 درصد نیز مدعی شده اند که بدون رضایت آنها مورد لمس قرار گرفته اند. "
مسئله مهم در تجاوز جنسی به معنی انجام نزدیکی جنسی با فرد، به رغم رضایت اوست. تجاوز جنسی تنها یک حمله فیزیکی و جنسی نیست، بلکه آسیب عمیق روحی و روانی نیز بهمراه می آورد. این خشونت، هرچند می تواند همواره  قتل را به همراه نداشته باشد، عموماً تهدید به قتل را نیز با خود به همراه دارد. در کل به شخصی که این عمل را مرتکب شود تجاوزگر گفته می شود اما مجازات و نوع نگاه به آن در جوامع مختلف گوناگون است. آزار جنسی در علم روانشناسی و جامعه شناسی به دامنه وسیعی از افعال متفاوت را در برمیگیرد که در این میان آمیزش جنسی بدون رضایت طرف مقابل بدترین نوع آن یاد می شود.
واقعیت آن است اين بحران منحصر به کشور فرانسه نيست و حتی در ديگر کشورهاي اروپايي نيز بسیار زیاد است. دویچه وله اعلام کرد در تحقیقات سال 2017 در آلمان مشخص شده "
۴۳درصد زنان آلمانی تجربه مزاحمت‌های جنسی دارند و طی نتیجه یک نظرسنجی از ۲۰۵۶ نفر درآلمان: از هر شش مرد، یک نفر به رفتارهای موهن یا ناخوشایند با زنان اذعان کرده‌اند. آزارها و مزاحمت‌های جنسی در محیط عمومی بیشترند تا در محل کار".  اما  در راستای پیشگیری از این جرم، گويا ديگر کشورهای اروپایی از جمله  اسپانيا و سوئد به نقل از نشریه لوموند "تا کنون از خود براي مبارزه با اين مسئله اراده سياسي واقعي نشان داده اند. اسپانيا در سال 2004 قانون بسيار جامعي را در اين زمينه تصويب کرد که نشان دهنده درک حقيقي اين مسئله است. اين قانون تمامي جنبه هاي خشونت را چه در حوزه تبليغاتي، آموزشی، بهداشتي، اجتماعي، قضايي، مالي، حرفه اي، از حمايت از قربانيان گرفته تا اسکان دادن آنها و حتي حفاظت زناني که در کشور خودشان در خطر هستند را در برمي گيرد."
در فرانسه کمپین "Balance Ton Porc"  در مبارزه با آزار جنسی زنان و نیز کمپیین ها میان زنان در سراسر کشور و به اشتراک گذاشتن تجربیات خود رسانه های اجتماعی برای دسترسی دیگران  شکل گرفته اند. خود این کمپین ها در سالهای اخیر یکی از عاملی شده است آمارهای جدید با افزایش زیادی مواجه گردد و زنان با ترس کمتری در نظرسنجی ها و تحقیقات تجربه های تلخ خود بیان کنند. مارلن شیاپا، وزیر فرهنگ در  دولت فرانسه در حمایت از کمپین های دفاع از حقوق زنان و راههای مقابله با آزار و تجاوز جنسی، پیشنهاد افزایش چندین برابر کردن جریمه جرائم آزار جنسی از 20 یورو به حدودا 5000 یورو را داده است. وی معتقد ست جریمه بیست یورو به نوعی تحقیقر آمیز است و زنان تبدیل به وسیله ای سرگرم کننده برای مردان کرده است اما افزایش بیش از 200 برابری این جریمه می تواند بازدارنده باشد.
در پایان باید گفت بنابر گفته یک مقاله پارسال لوموند، "فرانسه یک کشور ضد زن است"، این تحقیقات و آمارها نشان می دهد که فرانسه با ناتواني در ارائه تعريف و نیز ارائه راهکارهای مناسب مقابله  از آزار جنسی به نسبت  زنان همچنان کشوري ضد زن است. فرانسه که همواره به عنوان کشور روشنگري (انقلاب فرانسه و اندیشه آزادی و حقوق فردی) است و به همين دلیل اين کشور مردان را لجام گسیخته و از همه چيز معاف مي‌کند. فرانسه هر چند کشوری مبتنی بر حقوق بشر می باشد  اما مطمئناً در این کشور حقوق بشر از نوع زن زیاد مراعات نمی شود. در این کشور به  مانند ديگر کشورهاي غربي که با شعار آزادي زن ، در عرصه هاي مختلف مانند تلويزيون،  تئاتر، سينما، آفيشهاي تبليغاتي و فروشگاهها از نماد جسم عریان و نیمه عریان  زن بعنوان وسيله اي براي نمايش، عرضه و فروش کوچکترين کالاها  استفاده مي شود از این بیشتر انتظار نمی رود

Virus-free. www.avast.com

No comments: