آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Thursday, January 25, 2018

سالانه نیم میلیون زن فیلیپینی دست به سقطِ جنین می‌زنند

با این که پیشرفت‌های چشم‌گیری در قانون باروری کشور فیلیپین به میان آمده است، اما سقط جنین را امری غیرقانونی و ناپسند می‌خواند و هنوزهم زنان این کشور بارداری ناخواسته را تجربه می‌کنند. بیشتر زنانی که در فیلیپین دست به سقط جنین می‌زنند، زیرسن هستند.



غیرقانونی بودن این عمل سبب شده است که زنان این کشور برای سقط جنین راه‌های غیربهداشتی را پیش گیرند که بیشتر اوقات زنان فیلیپینی به بیماری‌های گوناگونی مبتلا می‌شوند.
جوزف بلیا، پزشک شفاخانۀ میموریل شهر مانیل می‌گوید، در هر دوازده دقیقه یک کودک در فیلیپین به دنیا می‌آید که بیشتر مادران این کودکان 13 تا 18 سال دارند.
به گفتۀ این پزشک بیشتر مادرانی که به خاطر سقط جنین به بیمارستان مراجعه می‌کنند، 13 سال دارند و هنوز ایام کودکی‌شان را پشت‌سر نگذاشته‌اند.
دکتر جوزف بلیا می‌افزاید که سالانه نیم میلیون زن فیلیپینی سقط می‌کنند.
فیلیپین یگانه کشور آسیایی کاتولیک‌نشین است که در دو سال اخیر بیشترین آمار دختران باردار زیرسن در آن به ثبت رسیده و این آمار در حال افزایش است.
اخیرأ مقام‌ها در کشور فیلیپین برنامۀ مبارزه با بارداری را به هدف کاهش زاد و ولد در این کشور روی دست گرفته‌اند و تلاش دارند تا میزان زاد و ولد کودکان را کاهش دهند، اما افزایش این واقعات نشان می‌دهد که این برنامه به ناکامی انجامیده است.سلام وطندار



Virus-free. www.avast.com

No comments: