آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Tuesday, October 10, 2017

چرا زنان معتاد درهرات افغانستان به تن‌فروشی رو آوردند؟

به گزارش خبرگزاری "افق"، شماری از زنان و کودکان معتاد در ولایت هرات افغانستان را بستگان‌شان به مواد مخدر معتاد کرده‌اندتا از این طریق، از آنان به‌عنوان برده جنسی استفاده کنند.
 
در کنار این‌که شماری از مردان معتاد، زنان شان را به روسپی‌گری مجبور می‌سازند، برخی از این زنان معتاد، از دختران خردسال‌ خود به‌عنوان برده جنسی استفاده می‌کنند.
یک تن از معتادان زن در هرات در مصاحبه با خبرگزاری "افق" گفته است: "به‌خاطر پیدا کردن پول هیروئین، کودک خردسال خود را مجبور کردم که با یک مرد همبستر شود اما دو روز می‌شود که آن مرد دخترم را به خانه نفرستاده است".
طبق این گزارش، هم اکنون بیش از 70 هزار معتاد مواد مخدر در ولایت هرات افغانستان وجود دارد و آمارهای اداره مبارزه با مواد مخدر در این کشور نشان داده که 13 درصد متعادان در هرات را زنان و 7 درصد دیگر را کودکان تشکیل می‌دهند.
مقام‌ها در مدیریت مبارزه با مواد مخدر ولایت هرات، از تن فروشی زنان معتاد ابراز بی‌خبری کرده‌اند.
"جیلانی دقیق"، رییس اداره مبارزه با مواد مخدر هرات در این باره گفته است: "تاکنون گزارشی در باره روسپی‌گری زنان معتاد برای من نرسیده است".
بر اساس یک تحقیق که سال قبل توسط بخش مبارزه با مواد مخدر وزارت خارجه امریکا انجام شده بود، عوامل افزایش تعداد معتادین در افغانستان گسترش فقر، بیکاری، افزایش مشکلات روانی ناشی از جنگ‌های داخلی، استفاده از تریاک به عنوان دارو، خشونت‌های خانوادگی، دسترسی آسان به مواد مخدر و عدم دسترسی مردم به خدمات بهداشتی گفته شده بود.
 

Virus-free. www.avast.com

No comments: