آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Monday, September 18, 2017

افزایش علاقه‌مندی زنان به راننده‌گی درغور

شماری بانوان علاقه‌مند به راننده‌گی در ولایت غورازیک سال به ‌این‌سودرحال افزایش است.
محمدیعقوب حیدری، مدیر ترافیک غور می‌گوید که در سال‌های گذشته تنها 2 زن در این ولایت جواز راننده‌گی
 
داشتند، اما اکنون این شمار به بیش از 10 تن افزایش یافته است.
شماری از بانوانی که در شهر فیروزکوه مرکز این ولایت راننده‌گی می‌کنند، در گفت‌وگویی با سلام‌وطندار، انگیزۀ روی‌آوردن‌ به این کار را کاهش خشونت‌ها در برابر زنان و از میان‌برداشتن مشکلات اقتصادی‌شان عنوان می‌کنند.
انجیلا شریفی، یکی از این راننده‌گان از ریاست ترافیک می‌خواهد که برای بانوان دوره‌های آموزش راننده‌گی را در این ولایت فراهم کند تا آنان با قوانین ترافیکی بیشتر آشنا شوند.
انیسه غیور، یکی دیگر از بانوان راننده در غور از مسؤولان ریاست ترافیک می‌خواهد تا برای زنان راننده در این ولایت همانند مردان جواز راننده‌گی بدهد.
اما این بانوان از آزارواذیت از سوی شماری از مردان در هنگام راننده‌گی شکایت دارند.
شماری از فعالان حقوق زن در غور، با آن که افزایش راننده‌گان زن را در این ولایت گام مبثی در بخش پیشرفت زنان می‌دانند، اما می‌گویند، به علت این که برخی از شهروندان کشور دید خوبی نسبت به بانوان راننده ندارند از همین‌رو برای آنان مزاحمت ایجاد می‌کنند.
نوریه نوید، فعال حقوق زن می‌گوید که برای رفع این مشکل برنامه‌هایی را روی دست خواهند گرفت.
خالده مهتاب، مدیر فرهنگی ریاست امور زنان غور می‌گوید، با آن که بانوان در این ولایت به انواع خشونت‌ها از جمله سنگسار، شلاق‌زدن،‌ آتش‌زدن و ده‌ها خشونت فیزیکی دیگر روبه‌رو اند، اما با آن هم تلاش می‌کنند تا با این خشونت‌ها مبارزه کنند.سلام وطندار
شماری بانوان راننده در شهرفیروزکوه در حالی رو به افزایش است که زنان این ولایت همواره از عدم توجه دولت به زنان و شرایط نامناسب کاری شکایت دارند.
 
 
 

Virus-free. www.avast.com

No comments: