آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Friday, August 11, 2017

نامه‌ی پرنیان صادقیان به رییس‌جمهور

درست دو سال از قتل ناجوان‌مردانه‌ی فرخنده می‌گذرد ودرطول این مدت، با یادآوری ازقتل این بانو،وجدان‌های ما می‌لرزد.قتل فرخنده در روز روشن و درمقابل چشمان هزاران مرد،آن هم با وحشی‌ترین و قبیح‌ترین شکل‌اش، داغ ننگی است که دولت و تاریخ افغانستان بر جبین خواهد داشت.
شهادت این زن در مقابل یک عده مرد، با هبوط وجدان و متظاهرین دین با حضور پولیس که نماینده دولت و حافظ جان و مال مردم است، جهان را تکان داد.
اعمال وحشیانه مردان افغان در مقابل زنان، بعد از شهادت فرخنده به سرعت شیوع یافته و بعد از آن شاهد سنگ‌ساری و قتل بانوان در سراسر مملکت شدیم و این وضیعت باعث شد تا شخص شما را عنوان قرار دهیم و از شما طالب کمک گردیم.
شما به عنوان رییس‌جمهور مکلف استید تا رسیده‌گی سریع از طریق دستگاه قضایی انجام دهید.
قاتلان این زن بی‌گناه آزاد‌ اند و به ریش قانون و ملت می‌خندند.
عدم تأمین عدالت و احتمال تکرار این صحنه، باعث نگرانی شدید مردم به خصوص بانوان می‌شود. نهاد‌های ذی‌ربط را باید تکان دهید تا دَین خود را در مقابل مردم به نحو درست ادا کنند.
آیا وزارت حج و اوقاف در این مسأله عکس‌العملی از خود نشان داده است؟ و چه تدابیری برای روشن‌شدن اذهان مردم در بخش «دین و زنان» پیشکش مردم می‌کند؟ وزارت اطلاعات و فرهنگ برای دفع جهالت و برخورد درست با بانوان چه برنامه‌هایی روی دست دارد؟
دستگاه امنیتی برای جلوگیری از این نوع خشونت‌ها، چه کارکردهایی را انجام خواهد داد؟
برای بهبود‌بخشیدن اذهان عامه، می‌توانید در دروس مکاتب و دانشگاه‌ها، یک ساعت درسی را تحت عنوان برخورد‌های اجتماعی فعال کنید تا کودکان و جوانان از برخورد‌های ناشایسته در مقابل هم آگاهی یابند.
بلاخره، آنچه این مردان خشم‌گین در مقابل فرخنده انجام دادند، ما زنان افغان را باورمند می‌سازد تا پی ببریم که با همبسته‌گی و کسب دانش می‌توان جلو جهل و اجحاف را گرفت. از تمام مردم شریف افغانستان تقاضا می‌کنم تا دیِن را وسیله‌ رسیدن به هدف‌های شوم‌شان قرار ندهند، بر عکس در آموزش آن تلاش کنند و برای تحقق آن کوشا باشند، چون یک اجتماع خوب را می‌توان با حضور فزیکی زن و مرد ساخت و از آن بهره گرفت.
با حرمت!

هشت صبح

 .
 



Avast logo
This email has been checked for viruses by Avast antivirus software.
www.avast.com

No comments: