آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Thursday, March 23, 2017

افغانستان یکی از خطرناکترین کشورهای جهان برای کودکان و مادران است

سازمان ملل متحد می گوید: افغانستان هنوز هم یکی از خطرناک ترین کشورها برای مادران و کودکان از نگاه دسترسی به خدمات صحی است.سازمان ملل متحد با نشر گزارشی از بدتر شدن وضعیت بشری و در خطر قرارداشتن کودکان در افغانستان هشدار می دهد.

بر بنیاد این گزارش سازمان ملل متحد، یک سوم جمیعت افغانستان نیاز به کمک های بشردوستانه در سال جاری میلادی دارند.
ینس لارکی سخنگوی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد می گوید، "وضعیت بشری در افغانستان در حال بدتر شدن است و همکاران ما در افغانستان هشدار از سال پر چالش دیگر می دهند. ما در انتظار سطوح بالای بی جا شدگان ناشی از جنگ هستیم که در سال جاری 38 هزار تن بیجا شده داخلی داریم. علاوه بر آن ما انتظار برگشت خانواده های آسیب پذیر بیشتر را از پاکستان داریم که آنها با سرمایه اندک یا بدون آن بر می گردند که واقعاً نیاز به حمایت ما دارند".
دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد می گوید که 9 اعشاریه 3 میلیون تن در افغانستان نیاز به کمک های بشردوستانه در سال جاری میلادی دارند.
سخنگوی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد می افزاید: "ما در خواست کمک550 میلیون دالر را برای سال جاری داریم تا از 5.6 میلیون افراد به شدت آسیب پذیر حمایت کنیم. کمی بیشتر از پانزده درصد این درخواست به کمک تا کنون دریافت شده است".
از سوی هم صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد یا یونیسف می گوید که بیشتر از 41 درصد از کودکان افغان زیر پنج سال از رشد باز مانده اند که یکی از بالاترین ارقام در جهان است.
کریستوف فولیراک سخنگوی صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد می گوید، "در افغانستان 4.5 میلیون تن در ساحات متاثر از خشونت زندگی می کنند که دسترسی به خدمات صحی در آن محدود است. افغانستان هنوز هم یکی از خطرناک ترین مکان ها در جهان برای کودکان و مادران در دسترسی به شفاخانه ها است".
در همین حال، سازمان ملل متحد می گوید که سه و نیم میلیون کودک هنوز هم دسترسی به مکتب ندارند  که هفتاد و پنج درصد آنرا دختران تشکیل می دهند.

 
 
 
 
 
 



Avast logo
This email has been checked for viruses by Avast antivirus software.
www.avast.com

No comments: