آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Friday, November 4, 2016

"معرفی کتاب " ستاره های سرزمین من

کمال مستان
کتاب وکتاب نویسی درکنارعشق وعلاقه به تالیف و تدوین آن،سلسله ی ازمشکلات وخسته ګیها را نیز در قبال خود دارد،روی این

 
 
 اصول لازم میدانم به هرکه دست به تالیف ، تحقیق وتدوین میزندباید احسنت ګفت که من با این بانو احسنت می ګویم .
بانوشیرین نظیری قبل ازستاره های سرزمین من ، آثار ذیل را نیز نګاشته و منتشر نموده است : عجایب هفت ګانه ی جهان باستان ــ عجایب هفت ګانه در سده های میانه ، عجایب هفت ګانه ی جهان نو ، ګنجینه های فرهنګی افغانستان ، حقوق زن در ګذرتاریخ که همه در کابل چاپ و منتشر ګردیده اند ودو کتاب دیګر برای نشر آماده دارند .
ستاره های سرزمین من ، اثر فرهنګی وادبی است که اخیرن توسط بانوی دانشمند و محقق ونویسنده خانم شیرین نظیری به همت بنیاد شاهما مه ـ هالندبا قطع وصحافت خیلی مرغوب در
۳۳۵ صفحه اقبال چاپ یافته است ، این اثرزیبا که توسط پست ازجرمنی بوسیله خود مولف برایم ارسال ګردیده بود بدسترسم قرارګرفت که مرهون لطف بی پایان ومشکور محبت ادبی جناب شان می باشم، همچنان این کتاب را در بر نامه وزین مجله ی تلویزیونی تلویزیون دولتی کشور نیز به معرفی خواهم ګرفت .
کتاب ستاره های سرزمین من ، در چهاربخش عمده تالیف ګردیده است : مصا حبه ها با زنان سرشناس ، کوتاه شناختنامه های از بانوان شاعروادیب ، بانوان نخست در جریان یک سده وبخشی از نوشته های نویسنده در آیینه ی زنان .
یکی از ویژه ګیهای این کتاب زیبا اینست که مستند بوده وهمراه با تصاویر وهمه وهمه اندر باب بانوان سرزمین بلاکشیده ی مان افغانستان می باشد ، که کاریست قابل تقدیر وخیلی ها در خور ستایش ویکی از معتبر ترین منبعی خواهد برای نسل آینده
من در حالیکه این اثر را به بانوشیرین نظیری مبارکباد می ګویم توفیق بیشتری را در راه تالیف ، تد وین وایجادیات جدید برای جناب شان آرزو می برم . کمال مستان ـــ کابل
 
 
 
 
 
 
 



Avast logo
This email has been checked for viruses by Avast antivirus software.
www.avast.com

No comments: