آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Wednesday, March 9, 2016

نخستین دخترمدال‌آور طلا: می‌خواهم در المپیک هم طلا بگیرم

سمیه یک مدال طلا رادر رشته تکواندودرمسابقات جنوب آسیا بدست آورد،می‌گوید که تلاش می‌کندتابا راهیابی بهبازی‌های المپیک سال ۲۰۱۶،

 
  نخستین مدال آور زن باشدکه برای افغانستان مدال المپیک بیاورد.او به زمزمه نیازی خبرنگار بی‌بی‌سی گفت که اکنون رویای او کسب سهمیه المپیک ۲۰۱۶ است
قرار است در مسابقاتی که برای کسب سهمیه دو ماه بعد برگزار شود، با رقیبانش در کشور فلیپین به میدان مبارزه رود.
این ورزشکار ۲۲ ساله افغانستان می‌گوید که تا گرفتن مدال طلا در جنوب آسیا نیز مشکلات زیادی را پشت سرگذاشته است.او در مهاجرت زندگی کرده و متولد ایران است. با خانواده‌اش آنجا زندگی می‌کند.
دوشیزه غلامی می‌گوید که در مسابقات جنوب آسیا توانسته است، رقیبانش را از کشورهای نپال، بوتان و سیرلانکا از سر راه بردارد. با غلبه بر این رقیبان مدال طلا را به کابل آورد.
دوشیزه غلامی می‌گوید که تلاش تیم تکواندوی افغانستان بود که این کشور در مسابقات جنوب آسیا از میان هشت کشور در جایگاه چهارم ایستاد شد.
در این مسابقات تیم تکواندو پسران، ۵ مدال طلا و یک نقره گرفتند. تیم دختران نیز یک طلا و یک برنز را از آن خود کردند.
او می‌گوید که از کودکی به ورزش علاقه داشته ولی شرایط به گونه‌ای بوده که نتوانسته به این آرزویش در کودکی برسد. در سال ۲۰۰۸ میلادی وقتی مسابقات المپیک پکن و مبارزه روح الله نیکپا برای کسب مدال برای افغانستان را دیده، علاقه او به ورزش تکواندو بیشتر شده است.
او می‌گوید که اکنون عزم خود را جزم کرده و هدف اصلی‌اش آوردن مدال المپیک برای افغانستان است.
به گفته غلامی در ابتدا تمرین سنگین بود ولی اکنون دیگر این کار راحت شده است.در جامعه افغانستان دختران مشکلات زیادی دارند. جامعه هنوز قبول نکرده که دختران مثل پسران می‌توانند ورزش کنند.
خودش هیچ‌گاه به این مشکلات نگاه نکرده و خانواده‌اش نیز در این مدت نسبت به او دید خوب داشته و همواره او را تشویق کرده است.
 
 
 
 
 



Avast logo
This email has been checked for viruses by Avast antivirus software.
www.avast.com

No comments: