آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Saturday, May 23, 2015

قالین باف

نویسنده: موسی فرکیش 
قالین ها زیر تندیس ظریف انگشتانش جان می گرفتند و بزرگ میشدند. انگشتان نازک و لطیفی که گاه انگشتر ساده ای به زیبایی آن میافزود،  با تار و برس خو گرفته بودند. قالین ها با نقش های هشت گوشه یی و چارگوشه یی درزیرحرکات ماهرانه و جادویی اش بزرگ و بزرگتر میشدند و کمال قالینباف پوشیده را موجوار و ملایم روی بستر سبز زمین به زمزمه میگرفتند.

اعتماد بر وفای خرس

اژدهایی خرسی را به چنگ آورده بود و میخواست او را بكشد و بخورد. خرس فریاد می‌كرد و كمك میخواست. پهلوانی رفت و خرس را از چنگ اژدها نجات داد. خرس وقتی مهربانی آن پهلوان را دید به پای پهلوان افتاد و گفت من خدمتگزار تو میشوم و هر جا بروی با تو میآیم. آن دو با هم رفتند تا اینكه به جایی رسیدند، پهلوان خسته بود و میخواست بخوابد.

دختر جوان آوازخوان ازناحیه سرمجروح شد

یک خواننده زن که در مسابقات استعدادها در تلویزیون ملی ترکیه شرکت می‌کرد، در حال تمرین در خانه‌اش در اثر اصابت گلوله به ناحیه سر مجروح شده است.

گذر عمر

محسن نیکو منش
من که احساس نمی کنم عمر خیلی سریع می گذره. برعکس گاه فکر می کنم خیلی هم کند گذشته، به ویژه بعضی از مقاطع اون. الان که به عقب برمی گردم فکر می کنم سال ها بین باغ فردوس مولوی و دارالفنون پیاده روی کردم، از خیابان کهنه و از زیر گذر لوطی صالح و بعد بازار مسگرها،