آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Monday, February 23, 2015

جولیان مور

پیکر بی‌جان رئیس دفتر خبرگزاری رویترز در پاکستان پیدا شد

 روز دوشنبه ۲۳ فوریه پیکر بیجان رئیس دفتر خبرگزاری رویترز در افغانستان و پاکستان در منزلش در منطقه اف-۸ اسلام آباد پیدا شدپلیس اسلام آباد گفت، وقتی ماریا گولوونینا، رییس دفتر خبرگزاری رویترز، روز دوشنبه به دفتر کارش رسید، حالش به هم خورد و مجبور به بازگشت به منزلش شد.

هشتاد و هفتمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار 2015

در مراسم اسکار امسال که یکشنبه شب (۲۲ فوریه) در سالن "دالبی‌تیتر" لس‌آنجلس برگزار شد، ادی ردمین، بازیگر بریتانیایی نقش پروفسور استیون هاوکینگ در فیلم تئوری همه‌چیز بهترین بازیگر مرد شد.

شمارِ مردان واقعی درجهان بسیاراند

آفرین به این مردان / گروهی از مردان ترکیه با پوشیدن دامن‌های کوتاه به خشونت‌های روزافزون علیه زنان در این کشور اعتراض کردند. آن‌ها که در میدان تقسیم استانبول جمع شده بودند، تاکید کردند پوشش زنان به هر شکلی که است، نباید دلیلی برای مزاحمت، خشونت و یا تجاوز علیه آن‌ها باشد

زن

 
 

عاملین خشونت علیه زنان باید بطور علنی محاکمه شوند

تمیم اخگر
ده ها تن از فعالان جامعه مدنی در طی مظاهره خشونت ها علیه زنان را تقبیح کردند و از حکومت خواستند تا عاملین این جنایات را شناسایی، دستگیر و بگونه علنی محاکمه کند.این تظاهر کننده گان شعار های را نیز سر می دادند و می گفتند که حکومت باید عدالت را تامین کند.

آگاهی


دانشمندان عزیزالقدر، نویسنده گان فرهیخته و سرود گران نستوه درود برشما!
برگه آوای زنان افغانستان به مناسبت هشتم مارچ روزهمبستگی بین المللی زنان از تاریخ ۲۵ فبروری الی دهم مارچ نشرات اختصاصی ویزه برای زنان دارد و از تاریخ یازده مارچ سال جاری الی ۲۲ ماه مارچ سال ۲۰۱۵ ترسایی نشرات ما بر روی مسایل نوروز باستانی وسال نو خورشیدی می چرخد.