آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Monday, August 3, 2015

مژگان فرامنش برنده جایزه کلک زرین

مژگان فرامنش شاعر نستوه در سال 1369 خورشیدی در ولایت هرات زاده شد او تحصیلات خود را در شهر هرات در لیسه ملکه جلالی تمام نموده و سپس بنا به علاقه مندی که به ادبیات داشت.

 
 وارد دانشگاه هرات در دانشکده ادبیات دری شد. او درسال 1393 سند لیسانس خود را بدست آورد و از سال 1388 بدین سو بصورت جدی روی شعر کار میکند و دستاوردهای خیلی خوبی هم داشته است.
نخستین مجموعه شعر در پاییز 1390 بنام "اندیشه های دردآلود" به زیور چاپ آراسته شد. این مجموعه مورد استقبال دوستان و شاعران زیادی قرار گرفت....
دومین مجموعه شعر بانو فرمنش بنام "گره کور" در پاییز 1393 به زیور چاپ آراسته شد. این مجموعه در ردیف مجموعه های برتر شعر زن امروز افغانستان قرار گرفت و دستاوردهای نیز به همراه داشت ... دستاورد بزرگ این مجموعه این است که: بیشترین شعرهای این مجموعه به زبان انگلیسی ترجمه و درکتابی در امریکا ، چاپ و نشر شده است.
دستاورد دیگر این مجموعه این است که: در جشنواره بنام "کلک زرین" در افغانستان این مجموعه کاندید شد که مقام اول را گرفت و جایزه کلک زرین را از آن خود کرد.
این مجموعه ها در قالب های موزون از جمله غزل،رباعی' نیمایی، چهارپاره، مثنوی.. تجربه های داشت.ولی بیشترین شعرهای را قالب غزل تشکیل می دهد .
در حال حاضر استاد ادبیات هستم و عضو فعال انجمن ادبی هرات هستم از سال 1388.
شعرهای من بر علاوه اینکه دو مجموعه مستقل از من چاپ شده است در نشریات و مجله های زیادی و همچنان در کتاب های شعری مشترک نیز چاپ شده است.
فعلا هم استاد ادبیات هستم
 
 
 
 
 



Avast logo
This email has been checked for viruses by Avast antivirus software.
www.avast.com

No comments: