آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Thursday, April 2, 2015

از تیزاب پاشی به صورت فرخنده ها تا داد خواهی برای فرخنده شهید

عمران سحر
در کابل یک متل داریم که می گویند: " خر که از خر پس ماند (عقب ماند) گوش و بینی اش از بریدن است."
چندی قبل گروه تروریستی طالبان به نسبت شهادت فرخنده گفتند که اگر قاتلین فرخنده مجازات نشود امارات اسلامی ( طالبان) آنها را مجازات خواهند کرد.
 
 
اینکه طالبان زن ستیز هیچ گونه پابندی و تعهدی برای حقوق زنان قایل نیستند ، در این جای شک و تردید نیست. آنها فرخنده هارا در استدیوم ورزشی کابل در مقابل چشمان صدها تماشاچی با مرمی های کلاشینیکوف ، مغز آن مظلومین را به روی چمن پاشان ساختند. فرخنده شهید هنوز طفل بیش نبود که طالبان در جاده ها دیگر فرخنده هارا با کیبل به دست و پای شان می زدند. مکاتب را به روی شان بستند و حق بیرون شدن از خانه را نداشتند. امروز آنها ادعای همدردی با فرخنده شهید دارند ؛ در حالیکه ده ها زن بیگناه را سنگسار و محکمه صحرایی نموده اند. انتحار و انفجار طالبان تا حال ده ها فامیل مثل فرخنده شهید را در ماتم نشانده است.
اما آقای گلبدین حکمتیار هم از طالبان عقب نماند و روز گذشته دهن متعفن خودرا باز نمود ؛ تا برای فرخنده شهید داد خواهی نمائید.
یا پروردگار دانا و بینا ! این آقا که هیچ شرم ندارد و خیلی پر رو و دیده درا است. آدم کش و جانی حرفوی که تمام عمرش در قتل و بربادی وطن سپری شده ؛ او هم داد خواهی برای فرخنده شهید دارد. این ناله و اشک تمساح ریختن او مرا قصه ای از مثنوی به یاد آمد: " روزی مردی یک قوچ خریده بود و ریسمان به گردن قوچ بسته و جانب خانه به عقب خود می کشاند. دزدی با مهارت ریسمان قطع نمود و قوچ را با خود برد ؛ بدون آنکه صاحب قوچ مطلع گردد. زمانیکه صاحب قوچ دریافت که قوچ او دزدی شده به داد و فریاد شروع نمود؛ اما قوچ را نیافت. روز ها به کوه ، دشت ، صحرا و شهر می رفت تا بتواند قوچ را پیدا کند. روزی بالای چاه آب شخصی را دید که گریه و ناله دارد و خاک بر سر و رو می پاشد. از وی پرسید که ترا چه دردی رسیده که چنین ناله و فریاد داری؟ مرد گفت: در یک کیسه بیست سکه طلا داشتم و از نزدم داخل چاه افتاده است . اگر تو آن کیسه را از چاه بیرون آری ، پنج سکه آنرا به تو بخشم. او فکر کرد که با پنج سکه طلا می توانم قوچ ها بخرم و لباس های خودرا کشید و داخل چاه آب پائین شد. مرد لباس های اورا گرفت و فرار کرد."
این گریه و ناله آقای حکمتیار همانند قوچ دزد است که بهانه دیگر برای فریب دارد. او کوشش دارد که اتهام را به سمت و ملیتی وارد کند تا خوش خدمتی برای باداران پنجابی خویش نماید. و بار دیگر تعصبات قومی ، زبانی و سمتی را دامن بزند. در غیر هیچ عقل سلیم باور نخواهد کرد ؛ کسی که سالها فرخنده هارا گردن زده است و حال برای فرخنده شهید اشک تمساح بریزد.
شاید آقای حکمتیار نسبت کهولت سن و یا جنون فراموش کرده باشد که چگونه شخصیتی دارند و آیا برای زن ها حق و حقوقی قایل اند و یا خیر؟ البته این را تاریخ به ثبوت رساند که شما هرگز به زن ارزش قایل نیستید.
من به آقای حکمتیار می گویم که قاتل فرخنده شهید تو و امثال تو است. این که چند نفر لچک و اوباش اورا سنگسار و به آتش کشیدند ؛ آنها دست پرورده شما هستند.
زمانی که هنوز فرخنده شهید متولد نشده بود ؛ ایا این تو نبودی که بالای فرخنده ها در دانشگاه کابل تیزاب پاشیدی ؟ آیا با کارد و چاقو در شهر و بازار بالای فرخنده ها حمله نمی کردی؟ بگذریم از اینکه با زن های فامیل خود چگونه برخورد داشتی و به یاد بیاور ، موفعیکه مردم بیچاره ما مهاجر شدند ؛ آیا تو و امثال تو در پاکستان ، فرخنده هارا به اربابان عربی و پنجابی خود نفرختند؟ آیا شما مکاتب را حریق نساختید و ده ها فرخنده را زنده در آتش بریان نکردید؟ آیا شما مدرسه های به نام دین که درس انتحار و آدم کشی میداد ؛ توسط شما و اربابان تان اداره نمی شد؟ به یاد بیاور که در جنگ های تنظیمی بالای شهر کابل چه بی رحمانه راکت پرانی می کردی و هزاران فرخنده و فامیل های آنهارا به ماتم نشاندی. گوشت ، پوست و اسخوان های کابلیان در آتش می سوخت و تو همه روزه تهدید به مرگ می کردی ؛ آیا فراموشت شده؟ اگر تو فراموش کرده باشی ؛ این ملت با شرف افغان هرگز فراموش نمی کند. اگر تو فراموش کرده باشی ؛ تاریخ فراموش نمی کند. نسل های بعدی با مروری از تاریخ کشور ، نفرین به شما خواهند فرست. حال محاسبه کن که قاتل اصلی فرخنده شهید کی ها اند. این اشک تمساح که برای فرخنده می ریزی ، همه مردم میدانند که تو به بهانه فرخنده عقده گشایی و تعصب های سمتی و زبانی را راه می اندازی. اما امروز این مردم آنهای نیستند که دیگر فریب و نیرنگ شما دین فرشان را بخورند.
دیر و یا زود حضرت عزرائیل به سراغ تو خواهد آمد و یک جانی و آدم کش از دنیا ، راهی جهنم خواهد شد. انشاالله به امید آنروز
.
 
 
 
 



This email has been checked for viruses by Avast antivirus software.
www.avast.com

No comments: