آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Monday, March 2, 2015

به پیشوازهشتم مارچ روزهمبستگی زنان جهان


کارهایی که زنان درسال ۲۰۱۴ از انجام آن منع شدند مسابقه دریک تورنومت فدراسیون بین‌المللی ای-اسپورتز[۲۱]، زنان رقابت کننده را از رقابت در بخش هارستون[۲۲] ممنوع کرد. اعلام خبر این قانون جدید در تابستان، خشم بسیاری را برانگیخت.


 
 
طبق گزارش دی ورج[۲٣]، آی ای اس اف[۲۴] پس از مواجهه با واکنش‌های شدید، سعی کرد توضیح دهد این کار تبعیض جنسیتی نیست. این فدراسیون اعلام کرد: «ما می‌دانیم که ای-اسپورتز به‌طور گسترده‌ای تحت سلطه‌ی مردان قرار دارد و بازیکنان زن هم بخشی از کل بازیکنان را تشکیل می‌دهند. ما تلاش می‌کنیم که با میزبانی فقط برای رقابت کننده گان زن، رقابت زنان را در سطح جهانی بالا ببریم». خب، تورنومنتی که تمام رقابت کننده گان هارستون زن هستند کجاست؟
دختری که مثل پسربچه‌ها، رفتارهای شیطنت‌آمیز دارد
مارچ ، سانی کال
٨ ساله، از مدرسه مسیحی تیمبرلیک[۲۶] به دلیل مخالفت با نقش‌های جنسیتی «از پیش تعیین‌شده» اخراج شد. به‌عبارت‌دیگر، او دختری است که مثل پسربچه‌ها شیطان و بازیگوش است و مدرسه‌ی محافظه‌کار او، این رفتار را تأیید نمی‌کرد. مدرسه‌ی مذکور، طی نامه‌ای اعلام کرد که نمایش سانی "محیط کلاس را به هم می‌زد"؛ و اگر او به رفتارهای پسر مآبانه‌اش پایان ندهد نمی‌تواند به مدرسه بازگردد». قیّم سانی، عاقلانه تقاضای مدرسه را رد کرده و او را دریک مدرسه‌ی عمومی ثبت‌نام کرد. مادربزرگ او دوریس تامپسون[۲۷] گفت: «چگونه می‌توانی به کودکی که می‌خواهد شلوار و تی‌شرت پوشیده، بیرون رفته و در میان گل‌ولای بازی کند یا کارهای دیگری انجام دهد، بگویی: "نه نمی‌توانی"، "تو باید موهایت را بلند کرده و یک پاپیون صورتی به موهایت بزنی"، چگونه می‌توان این کار را انجام داد؟ من نمی‌توانم».
تامپسون حق دارد. هیچ کودکی را نمی‌توان به خاطر نحوه‌ای که دوست دارد خود را نشان هد، زیر ذره‌بین قرارداد. سانی به تکان دادن موهای کوتاهت ادامه بده!

زنان باید آرایش موی خاصی داشته باشند
تصمیمات پنتاگون در سال
۲۰۱۴ حاکی از آن بود که برخی مدل‌های موی کارمندان زن سیاه‌پوست را مناسب نمی‌دانست به‌طوری‌که نزدیک بود جسیکا سیمز[۲٨]، افسر جزء درجه‌دو و یک افسر بیمارستان دریایی به خاطر بافتن موهایشان اخراج شوند. باوجود این‌که نزدیک به یک دهه این ملوانان مدل موی خودشان را تغییر نداده بودند؛ در سال گذشته، مکرراً، به آن‌ها تذکر داده شد که موهای ناموجه خود را کوتاه کنند.
سیمز اعتقاد دارد که این محدودیت‌های جدید، مخصوصاً و به‌طور ناعادلانه‌ای زنان سیاه‌پوست را مورد هدف قرار داده است. او به ناوی تایمز[
۲۹] گفت: «من فکر می‌کنم این مسئله‌ی نژادی است. اکثریت مدل موهایی که دقیق‌ترین مقررات را دارند، مدل موهای زنان سیاه‌پوست است».
با توجه به شواهدی که این فرضیه را تأیید می‌کنند، مشکل می‌توان با نظر سیمز مخالفت کرد. پس از یک بررسی سه‌ماهه، حتی وزیر دفاع، چاک هیگل[٣
۰] موافقت کرد که دستورات از بالا بوده و به کنگره در ماه اوت اعلام کرد که قوانین مو در تمامی شاخه‌ها کم‌رنگ‌تر خواهد شد.
شیر دادن به نوزاد
مطابق با قوانین دولتی و فدرال باید یک رفتار طبیعی مانند تغذیه نوزاد با شیر مادر غیرجنجالی باشد. ولی این قانون مانع از آزار و تحقیر بسیاری از مادرانی که تلاش می‌کنند به فرزندان گرسنه خود شیر بدهند نمی‌شود. امسال شیر دادن به کودک در بسیاری از مکان‌ها ازجمله ویکتوریا سکرت[٣
۱]، لا فیتنس[٣۲]، دادگاه‌ها و استخرهای شنا کنار گذاشته شد. این امر نمایانگر واقعیتِ تلخی است که پستان زنان کاملاً جنسی شده و هدف اساسی و بیولوژیکی آن یعنی تغذیه نوزاد، مختل و موردحمله قرارگرفته است.
خوشبختانه، زنان، این ممنوعیت‌های بی‌معنی را تحمل نکرده و چندین بار اعتراض کرده‌اند. امیدواریم جامعه به‌جایی برسد که دیگر نیازی به چنین اعتراض‌هایی نباشد. ادامه دارد

منابع:
www//mic.com
www.forbes.com
www.huffingtonpost.com

منبع:بیدارزنی
 
 
.
 
 
 
 



This email has been checked for viruses by Avast antivirus software.
www.avast.com

No comments: