آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Tuesday, September 9, 2014

غروب یک خورشید

عبدالوکیل کوچی 
 بانوی پیشتاز جنبش انقلابی افغانستان به جاودانگی پیوست
این بارخورشید آزادی در پهنه ابرهای تیره مرگ ، فرو رفته ودر افقهای جنبش انقلابی وداد خواهانه کشورما غروب کرد . ابر مبارز فرهیخته ،بنیاد گذار نهضت رهایی بخش زنان افغانستان ،مبارز خستگی نا پذیر جنبش انقلابی کشور محبوب ما افغانستان،

زنانی که افکار تروریستی را از قندهار به سعودی منتقل می کردند

 زنان مبلغ اندیشه های تروریستی که از طریق نشست های غیرقانونی، این اندیشه ها را از قندهار به منطقه مکه مکرمه منتقل می کردند، دستگیر شدند.یکی از این زنان یمنی است که با همسر سعودی اش از قندهار به صورت غیر قانونی وارد پادشاهی سعودی شده بود. این زن در منزل اسامه بن لادن رهبر مقتول القاعده دوره های تروریستی را گذرانده بود. او در یکی از سازمان ها خیریه در پاکستان کار می کرد

فرزانۀ خجندی

دستگیر نایل
در میان نسل جوان تاجیک، فرزانه خجندی از پر اوازه ترین شاعر امروز است. فرزانه، نماینده ءیک نسلِ بالنده وپیشرو، ولی درد مند است که هنوز هم زخم های خونین پاشنه های اهنین استبداد گذشته ء آن، التیام نیافته است.در سال ۱۹۹۶ م مجموعه ای از اشعار فرزانه زیر عنوان« پیامِ نیاکان» در ایران از چاپ برامد.

پیام تسلیت

پیام تسلیت سابق اعضای حزب دموکراتیک خلق افغانستان ازایالت برتیش کلمبیا کانادا به مناسبت بانوی جهان تاب شاد روان دوکتوراناهیتا (راتب زاد):
با آه عمیقی که سر از روزن گردون می کشد آکهی یافتیم که یگانه مادر گرامی و با نوی با نام و نشان ،مبارز، تهداب گذار و شالوده ریز سازمان دموکراتیک زنان؛ شخصیت جذاب ، ستاره ی  پردرخشش جهان تفکر نو که از آسمان زندگی ما سر به  گریبان خاک فرو برده است.