آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Sunday, June 15, 2014

:داستان نوزادی که سرگذشت او مانند اخبار جام جهانی در الجزایر پیچید

همزمان با انتشار اخبار مربوط به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل و حضور الجزائر در این جام ، مردم این کشور داستان مربوط به سرقت یک نوزاد چند روزه از بیمارستان توسط یک زن نازا را دنبال کردند .

حضور زنان در دور دوم چگونه است؟

قرار است روز شنبه دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در کشور برگزار شود. در این شب و روز امنیت در پایتخت شدیدا گرفته شده است و مسایل و تهدیدات امنیتی و امور استخباراتی هنوز جریان دارند. نیروهای امنیتی درصدد هستند که این امنیت را تا روز انتخابات حفظ کنند. قرنطین شدن آرا و نبود اوراق رای دهی از مسایل چالش زا در دور اول انتخابات بود. آیا کمیسیون انتخابات این مسایل را در دور دوم مدنظر گرفته است؟

تعیین درصدی، مشارکت زنان را محدود می سازد

گاه گاه شنیده می شود که در افغانستان خشونت و بی عدالتی علیه زنان انجام می شود. اکثریت زنان هنوز از حقوق ابتدایی خود برخوردار نیستند و حتی از حقوق اسلامی آگاهی ندارند. دولت جدید برای بهبود وضعیت زنان فکری کرده است؟ چه برنامه هایی را در برنامه ی خود برای تامین عدالت و جلوگیری از خشونت برای آنان در نظر گرفته است؟

پاسخ عملی در برابرتجاوزات پاکستانی ها بر حریم کشورما کدام است

عبدالو کیل کوچی
افغانستان کشوریست با ستانی ، دارای تمدن بزرگ وبا نمای فرهنگی وقدامت تاریخی بیش از پنج الی هفت هزار سال سابقه که بطور منظم حیات بشری در آن استمرار داشته است این سرزمین از همان دوره های آغازین ، مهد تمدن وعلم واندیشه بوده است . تاریخ گواه این حقیقت است که کشورما افغانستان پنجمین کانون مدنیت درجهان را احراز کرده است .