آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Thursday, April 17, 2014

شیعه چیست؟

[نوشته کریم پوپل    
  شیعه در لغت عربی بنام پیرو یاد میشود. طور کل کلمه شیعه  دارای معنی مفهوم  وعمل دارد که به یک مذهب اسلامی منقسم شده است. شیعه دارای دو معنی اند یکی  توافق و هماهنگی دو یا چند نفر بر مطلبی، و دیگرش، پیروی کردن فردی یا گروهی، از فرد یا گروهی دیگر می باشد.

: صابون و پودر لباس شویئ چگونه ساخته می شود

نوشته کریم پوپل                                                                                                               صابون عبارتند از نمک  اسیدهای چرب  میباشد. طور مشرح صابون نمک چربیات یا روغن ها  با گلسرین است که در موجودیت «آب  قابل انحلال»  ذرات خورد(چرک)  را با خود جذب مینماید. تمامی صابونها در موجودیت تیزاب خیلی قوی ساخته میشود. صابونهای موجوده در موجودیت تیزاب سودیم هایدرواکساید و یا پوتاشیم هایدرو اکساید ساخته  شده برای مدت پس از 6 هفته قابل استفاده می باشد.

: امپراطوری بیزانس و تمدن آن

نوشته کریم پوپلبنیان‌گذارامپراطوری ۱۰۰۰ ساله  بیزانس  یا  تمدن بیزانس کنستاتین امپراطوریکم  روم شرقی  بود.  در حقیقت بیزانس نام دهکده بود که توسط امپراطور روم شرقی به حیث پایتخت انتخاب شد. این دهکده بعداً بنام کنستانتین پول شهرت یافت که اعراب انرا بنام قسطنطنیه یاد می‌نمودند.