آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Tuesday, February 11, 2014

: ازقلب همیشه سوگوار بانوان روستایی، از تداوم شب

شیرین نظیری
انسان ها پیش ازکشف وسایل وابزارهای مختلف کشاورزی ، برای تامینِ نیازمندی های زیست خود بشکل انفرادی وگروهی کوچ کشی می نمودند. تا غذای مورد نیازخود را تهیه وجای مناسبي را که دارای منابع سرشارطبعی بود ،" مانند آب فراوان واقلیم گوارا" برای سکونت خود اختیار نمایند. اما زمانی که انسانها ابزارمورد نیازخود را ساختند وبه فنون جدید کشاوری آشنا شدند، شیوه زنده گی آنها نیزتغیرنمود وبه زنده گی های یکجاي وثابت آغازیدند.

: فردوسی

مولانا کبیر (فرخاری
به استقبال از مضون قصاید شیوای شخصیت های در خور تقدیر استاد (فضل) و آقای (ضیایی) جوان نو اندیش و آینده نگر

ستاره: آقای کرزی قانون اجرات جزایی را امضا نکن

علی آرین
مصاحبه با ستاره به عنوان یک قربانی خشونت، از دشوارترین‌ تجربه هایی بود که در زندگی حرفه ام با آن روبرو شدم. نمی‌دانستم از کجا شروع کنم. سرانجام به تلفنش زنگ زدم. مادرش جواب داد. احوال ستاره را پرسیدم. خودم را معرفی کردم و گفتم می خواهم با ستاره مصاحبه کنم. بعد از احوال پرسی کوتاه، حاضر شد مصاحبه کند.

مصاحبه استاد صباح با بخت بیک میرزاده تحلیل گروآگاه امورسیاسی

مصاحبه استاد صباح با بخت بیک میرزاده تحلیل گرو آگاه  امور سیاسی / دلو سال 1392- - انتخابات  راهکار و گزینه ای بایسته ای  دموکراتیک برای تبارز اراده مردم و زمینه مناسب نهادینه ساختن دموکراسی در جوامع ایکه تازه  مردم سالاری را بجای رژیم های دکتاتور و توتالیتر به تجربه میگیرند، میباشد . 

: جنجال دولت افغانستان و اتحادیه اروپا درمورد 'قانون اجرات جزایی'

داوود ناجی
اشتون: این قانون مانع پیگری عاملان خشونت علیه زنان و کودکان در افغانستان می‌شود.اتحادیه اروپا، تعدیل در"قانون اجرات جزایی" افغانستان را گامی به عقب خوانده است.
براساس تعدیلات ماده ۲۵ و ۲۶ قانون اجرات جزایی، اعضای خانواده در پرونده های مربوط به خشونت خانوادگی نمی‌توانند در دادگاه شهادت بدهند.