آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Monday, February 3, 2014

: یک آشپز آمریکایی زنش را کشت وپخت

یک آشپز آمریکایی به نام "دیوید فاینز" اعتراف کرد که همسرش را پس از کشتن، در یک دیگ مملو از آب داغ انداخته و پخته است. " فاینز" که هم اکنون در زندان به سر می برد ، در سال 2009 در پی یک اختلاف خانوادگی، دست وپا ودهن همسرخود"دان فاینز" را بست وپس ازمرگ ،او را برای چهار روز پخته است.

: فریاد زنان ازپشت میله های زندان

شیرین نظیری
درگذشته ها مجازات مجرمين وجبران خساره ها، عمدتاً به اشكال وحشتناكي همچون انتقام هاي فردي، قومي و قبيله اي، تجاوز وآدم كشي ها، خونريزي ها و جنگ هاي دوامدار، آتش سوزي، اعمال انواع شكنجه هاي جسمي و رواني و رفتارهاي بي رحمانه وددمنشانه نسبت به تخلف کاران بروزمي كرده است.

: سي سال ديکتاتوري حسن مبارک درمصر

پنجم - تحقيق وپژوهش ( استاد صباح )
مُحَمّد حُسنی سید مُبارَک (متولد ۴ مه ۱۹۲۸) چهارمین رئیس جمهوری عربی مصر بود. او پس از ترور انورسادات، در سال ۱۹۸۱، به ریاست‌جمهوری مصر رسید. وی در طول سی سال ریاست‌ جمهوری خود، حالت فوق‌العاده  را که از زمان جنگ شش روزه برقرار شده‌ بود را حفظ کرد وسیاست خارجی انور سادات در رابطه باصلح با اسرائیل  را ادامه داد. وي پس ازترورانور سادات در ۶ اکتبر ۱۹۸۱ به ریاست جمهوری رسید.

: پیروزی زنان با توافق اسلام گرایان و سکولارهای تونس

ناوینا کوتور
قانون اساسی جدید تونس با تصویب ماده ای در مورد برابری تعداد نمایندگان زن و مرد در مجالس قانونگذاری کشور و موازینی که برای دفاع از زنان در برابر خشونت در نظر گرفته است می تواند آغاز گر تغییرات تعیین کننده ای برای زنان این کشور باشد.