آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Monday, January 20, 2014

! مرگ ناصر، تاريخ اعراب رابگونه ديگري ورق زد

چهارم - تحقيق وپژوهش ( استاد صباح )
با گذشت ۵ روز از جنگ، اسرائیل نیروهای اردنی را در جبهه مرکزی به کلی منهدم کرده و نیروهای مصری را متفرق و صحرای سینا را اشغال کرده و در ۲۰ کیلومتری کانال سوئز درانتظار دستور برای عبور از کانال بود. اما بدترین وضعیت را سوریه داشت. واحدهای زرهی اسرائیلی درجاده دمشق مستقیم به سمت پایتخت سوریه می رفتند و اگر فشار شوروی برای توقف جنگ نبود سقوط دمشق دور از دسترس نبود.

حکمتیار استوار یا انکار

احمد سعیدی
مفهوم عنوان فوق این است که حکمتیار بر إعتراف بر حقانیت پروسه انتخابات استوار خواهد ماند ویا مانند همیشه انکار خواهد کرد.وپایدار ماندن آن چه پیامدی دارد وانکار مجدد آ ن چه هدفی را دنبال میکند.؟موقف أخیر حکمتیار مبنی بر سهمگیری در پروسه انتخابات قطع نظر از فرضه ای معامله ویا معاد له یک اقدام شایسته  ومدنی است

گفتگویی درمحضر رابعه‌ی بلخی

عبدالشهید ثاقب
یادم آمد که مدنیتِ گذشتة ما نه مدنیت رابعه‌پرور، بل رابعه‌کُش است. یادم آمد که رابعه‌ها را نیاکان‌ما نپروردند، بل کشتند. مدنیت تاریخی ما رابعه‌کُش بود. حتا همین ادبیات فارسی را که گشن‌بیخ‌اش می‌خوانیم، رابعه‌کُش بود. اصلاً رابعه را همین ادبیاتِ‌ما کشت و تا امروز می‌کشد.
دیروز فرصتی میسر شد تا با عبدالجبار آریایی، رییس تلویزیون میترا، کاوه جبران، شاعرو نویسنده، عبدالعلی فایق، نویسنده و فعال جامعة مدنی، سری به بلخ بزنیم و در ترازوی آثار باقی‌مانده از مدنیت گذشتة بلخ، وضعیت امروزمان را سبک و سنگین کنیم.