آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Sunday, January 5, 2014

بحران فراگیر فاجعه جبران ناپذیر

احمد سعیدیکشور در شرایط فعلی به مصیبت های گوناگون مواجه است که تشخیص، تحلیل و ارزیابی هر یکی از این فکتورها مطابق به واقعیت های موجود در کشور وظیفه و رسالت هر فرد مؤمن، متعهد و وطن دوست است. وقتی ما از نا بسامانی ها و عوامل بحران آفرین در کشور بحث و یا صحبت می کنیم هدف تعقیب مسیر خشک انتقاد و یا عیب جوئی محض در نظام نیست بلکه هدف درک درست و واقعی از امراض یک پیکر علیل و مریض است

! درنگی بر خطیر ترین سؤال همه زمانه ها

 محمد عالم افتخار
 (بنیاد روشنگری «گوهر اصیل آدمی» تقدیم میدارد)                                                       
        «باور چیست؟»؛
 و آیا «آبشویهِ لینگام»؛ نازایی را درمان میکند؟!
        قرار بود درین هفته فصل اول؛ از رساله «تبار» باوری؛ جهل ناگزیر ... را خدمت عزیزان پیشکش نمایم؛ که قبلاً عنوان آن حسب ذیل؛ معرفی گردیده بود: 
آگاهی نوین تاریخی و مراحل سه گانه توحش، بربریت و تمدن:
 

! ازواگذاری موسی قلعه تا واگذاری کلِ ولایت هلمند

سلیمان کبیرنوری
 
("سندی تایمز" بار دِگر افشاء میکند!)
طوریکه مبرهن است، ولایت هلمند با وصف موجودیت هزاران تن از نیرو های خارجی ( که بیشترینه  مربوط قوای بریتانوی است که یک کمیت قابل ملاحظ یعنی بالاتر از 90000 نیرو، را تشکیل میدهد) مجهز با تجهیزات گسترده و سنگین و آهنین و مدرن در سطح جهان، به حیث مرکز تربیه تروریست ها، ولایت نارام، مرکز مافیایی مواد مخدر افغانستان...، شهرت جهانی کسب نموده است.

بازیچهء اهریمنان

ف. بری                   
قلب آسیا گشته مجــــروح از فتن      صلح و آرامش شفــای این وطن
تیر زهــــر آلود تبعیــــض ونفاق      می خراشـــد سینه اش از افتراق
ازخودو اغیاربر او دارند نظـــــر      سودخودسنجند زاوضاع یا ضرر
آنکه نفعش درکشاکش مضمراست     آتش افروز وشیاد و مخبـــراست

شاهنامه و مرجعي جديد

محمود فاضلي بيرجندي
     سرانجام شاهنامه فردوسي صاحب فرهنگ زنان خود نيز شد. از رنج چندين ساله بهمن حميدي اكنون گنجي به دست آمده كه با عنوان «فرهنگ زنان شاهنامه» روانه بازار كتاب شده است.
    
شاهنامه فردوسي از اسناد اصيل هويت ايراني و اقيانوس بي كراني است كه با همه جست وجوهاي پيشيني در آن هنوز تا ديرباز مي توانيم در آن كاوش كنيم و از پي هر كاوش بخشي از خود ايراني خود را درست تر و بهتر بازشناسيم و به موازات آن بخشي ديگر از گره هاي رفتار فردي و جمعي مان را باز كنيم.