آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Sunday, October 12, 2014

تجلیل از روز جهانی دختر در کابل

از روز جهانی دختر امروز یکشنبه از طرف وزارت امور زنان با همکاری وزارت های معارف، امور اجتماعی و معینیت جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ طی محفل خاصی در کابل تجلیل شد.
 

حُسن بانو غضنفر؛ سرپرست وزارت امور زنان؛ هدف از تجلیل این روز را آگاهی و توانمند سازی دختران کشور عنوان کرد.
وی افزود که دخترهای توانمند می توانند به خانم ها توانمند تبدیل شوند و نسل های بهتر را تربیت کنند که این نسل بهتر می تواند جامعه را توانمند بسازد و جامعه توانمند می تواند باعث سعادت افغانستان باشد.
خانم غضنفر افزود به بهانه این روز ما می توانم با دختران کشور صحبت کرده و مشکلات آنها را جویا شویم و آنها را با مسئولین به میان بگذاریم .
سرپرست وزارت زنان گفت : هدف دیگر از تدویر این محفل به رسمیت شناختن حقوق دختران و دریافت راه حل برای چالش های موجود در برابر زنان می باشد.
در همین حال مسعوده کروخیل؛نماینده مردم در شورای ملی مشکلات موجود فرا روی زنان افغان را ضعف و ناتوانی زنان عنوان کرد و گفت اگر زنان و دختران با زیور علم آراسته باشند دیگر مشکلاتی وجود نخواهد داشت .
همچنان نور واصل مومند، معین وزارت کار و امور اجتماعی ، اسد الله محقق معین وزارت معارف و سرپرست معینیت جوانان از سخنرانان دیگر این محفل بودند که هر کدام بر توانمند سازی دختران و محو خشونت علیه آنها تاکید کردند.
گفتنی است که از سال
۲۰۱۱ به این سو جهانیان ۱۱ ماه اکتوبر را به حیث روز جهانی دختر در جهان تجلیل می کنند که امسال سومین سال تجلیل از روز جهانی دختر در جهان می باشد.
 
 
 
 
 



This email is free from viruses and malware because avast! Antivirus protection is active.

No comments: