آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Tuesday, October 14, 2014

همبستگی حزب توده ایران با مردم کوبانی و مبارزه آنها

 زنان ومردان شجاع شهرکردنشین کوبانی واقع در شمال غربی سوریه و درنزدیکی مرز این کشور با ترکیه، نزدیک به 4 ماه است که به مثابه نماد واقعی مبارزه مردمی دربرابرتوحش وحمله های تروریسم داعش ایستادگی کرده اند. 
کوبانی شهر کوچکی است، اما فاجعه در حال شکل گیری در آن که باید زمینه های پیدایی آن را در سیاست تهاجم و تجاوز نظامی دولت جورج بوش به عراق در سال 2003 جستجو کرد افشاء کننده منطق و اهداف  ضد انسانی دخالت های از نوع «بشر دوستانه» کشورهای امپریالیستی در منطقه خاور میانه می باشد - سیاستی که هنوز هم در چار چوب «طرح خاور میانه جدید» دولت آمریکا در حال اعمال و  اجراء است.
مبارزه کوبانی ها  فقط برضد آدمکش های حرفه ای داعش نیست، بلکه کوبانی بصورت غیر مستقیم نیز مورد یورش حکومت های ارتجاعی منطقه  نیزبوده اند و در واقع تاوان هماهنگ نشدن با سیاست های دولت ترکیه و شیخ نشین های خلیج فارس، زیر رهبری آمریکا، و در راستای  سرنگونی رژیم حاکم در سوریه را می پردازد. کوبانی ها در چند سال گذشته حاضر نشده  اند در برنامه «تغییر رژیم» سوریه با سیاست های امپریالیسم جهانی همکاری کنند.  کوبانی ها با حفظ استقلال نسبی خود و به صورت یک جامعه خودگردان، که در آن جوانه های حرکت های دموکراتیک مردمی را می توان دید، ضمن پیش بردن مبارزه  برای دموکراسی و حقوق ملی با طرح ایالات متحده برای «تغییر رژیم» در سوریه به مخالفت برخواسته بودند.
فاجعه در حال وقوع در کوبانی نشان می دهد که حرکت های مردمی در منطقه خاور میانه چگونه همیشه توسط نیروهای واپسگرا و ضد مردمی زیر ضربه قرار می گیرند. زنان و مردان مبارز کوبانی به تنهایی برای بقای جامعه خویش در برابر یکی از واپسگرا ترین نیروهای مخرب برآمده از سیاست های تجاوز گرانه امپریالیستی و دست پروده ارتجاع محلی مبارزه می نمایند.  نقش زنان در جنبش مقاومت مردم کوبانی بسیار برجسته و مثال زدنی است. فاجعه در کوبانی افشاء کننده نقش ضد انسانی مدعیان «رهبری دموکراسی و حقوق بشر» در راس آنها آمریکا و انگلیس است که در تاریخ معاصر بصورت مستقیم و غیر مستقیم با استفاده از طیف مختلف نیروهای اسلام سیاسی حرکت های مردمی را به نابودی کشانده اند.  نماینده ویژه سازمان ملل در رابطه با سوریه درهفته پیش اظهار کرد که اگر شهر کوبانی سقوط کند فاجعه ای انسانی رخ خواهد داد و هزاران تن از شهروندان کوبایی باقی مانده در شهر توسط طرفداران «حکومت اسلامی» داعش کشتار خواهند شد.   
 دولت اسلام گرای ترکیه، به رهبری رجب طیب اردوغان، که عضو مهم پیمان ناتو است، در چند هفته گذشته با وجود امکانات وسیع نظامی و متمرکز کردن توان نظامی گسترده ای  در چند صد متری کوبانی کوچکترین قدم موثری در مورد پشتیبانی از مبارزین شهر کوبانی  و جلوگیری از کشتار آنها برنداشته است. اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، صریحاً اعلام کرده است که هر نوع دخالتی از جانب ترکیه، بر ضد داعش، مشروط به اعلام ممنوعیت پرواز برای نیروی هوایی سوریه  و در واقع پذیرش عملیات نظامی ترکیه در سوریه است. حکومت اردوغان سال های گذشته با باز گذاردن مرز های خود با سوریه  امکان حمل و نقل و تمرکز نیروهای سلفی و جهادی و تروریست های داعش  را برای مبارزه با دولت سوریه فراهم کرده بود
مطبوعات جهان در روز 10 ماه مهر سخنان جو بایدن، معاون رئیس جمهور آمریکا، را در این زمینه که  مؤتلفان آمریکا در خاورمیانه و از جمله ترکیه، عربستان سعودی و امارات متحده عربی با سرازیر کردن میلیاردها دلار پول، اسلحه و تجهیزات نقشی اساسی در ایجاد و تقویت داعش داشته اند،‌منتشر کردند. نکته جالب توجه اینکه که در تظاهرات سراسری مردم ترکیه، در روز 15 مهر بر ضد سیاست های ضد انسانی دولت این کشور، 22 نفر بدست   پلیس ضد شورش و شبه نظامیان متعلق به حزب  عدالت و توسعه کشته شدند و عده  بسیاری دستگیر گردیدند. شایان توجه است که نیروهای امنیتی رژیم ولایت فقیه نیز در بسیاری از شهر های کردستان ایران با سرکوب راهپیمایی های شهروندان کرد و دستگیری های وسیع مانع حمایت و پشتیبانی آنها از مبارزان کوبانی شده است.
اگر در حال حاضر سیاست های امپریالیسم در سوریه و عراق بوسیله نیروهای واپسگرا و ضد مردمی دست پرورده آمریکا و متحدان منطقه ای اش با چالش هایی روبرو گردیده است، ولی امپریالیسم هیچگاه به نفع نیروهای مردمی و حرکت های مردمی عمل نکرده و نخواهد کرد. آنچه امروز ضروری است، عملکرد قاطع سیاسی متحد همه نیروهای مترقی و انسان دوست در عرصه جهانی بر محور سازمان ملل است.  راه چاره نجات کوبانی از طریق مسلح کردن آنها و یا دیگر نیروهای کرد در منطقه  توسط کشور های امپریالیستی نیست. باید از گسترش جنگ و نظامی گری در منطقه جلوگیری کرد.  حزب توده ایران خواهان دخالت فوری و مستقیم سازمان ملل و تجهیز و انتقال نیروی حافظ صلح  بین المللی [بجای ناتو] برای  نجات کوبانی و جایگزینی نقش سازمان ملل بجای نیروهای ناتو به رهبری آمریکا است. حزب توده ایران  همبستگی کامل خود  را با مردم کوبانی  و مبارزهٔ آنها برای حفظ جان و خانه و کاشانه و زندگی‌شان در برابر تروریسم داعش  اعلام می کند.
سایت حزب توده ایران - یکشنبه ۲۰ مهرماه
 
 
 
 
 



This email is free from viruses and malware because avast! Antivirus protection is active.

No comments: