آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Sunday, August 24, 2014

پیام تسلیت

جليل احمد مسحورجمال به ابديت پيوست
با تاثر وتاسف فراوان آگاهی يافتيم که مسحورجمال يکتن ازهنرمندان بی نظیرکشوربه جاویدانه گی پیوست.
آوای زنان افغانستان مرگ نا بهنگام این آوازخوان بی بدیل کشوررا به بازمانده گان ، دوستان ،آوازخوانان وهمۀ مردم افغانستان تسلیت گفته وخود را دراین ماتم و اندوه شریک میداند.

مسحور جمال آهنگساز شمار زيادی از آوازخوانان معروف افغانستان است. وی در سال ۱۳۶۷ لقب "کارمند شايسته فرهنگ" افغانستان را به دست آورد.
اولين آهنگ مسحور جمال " وفا می کنی يا جفا می کنی، رضای تو به ما می کنی" در
۱۳۴۲ خورشیدی از راديوی افغانستان پخش شد. اما آهنگی که این هنرمند را بیشتر روی زبان ها آورد، آهنگ "درین وطن درین زمین و آسمان درین دیار به جستجوی باستان......." بود.
مسحور جمال آهنگساز شمار زيادی از آوازخوانان معروف افغانستان است. وی در سال ۱۳۶۷ خورشیدی لقب "کار...مند شايسته فرهنگ" افغانستان را به دست اورد.
این هنرمند در ۱۳۲۴خورشیدی ( ۱۹۴۵ ميلادی ) در شهر کابل متولد شد. وی از دوران کودکی رو به موسيقی آورد و با استفاده از ترانه های استاد غلام حسين (پدر استاد سر آهنگ) آوازخوانی می کرد.
مسحور جمال تحصيلات عالی خود را در رشته زبان و ادبيات دری در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه کابل به پايان رساند و به عنوان معلم زبان دری در ليسه "حبيبيه" شروع به کار کرد، در آنجا، با هنرمندان ديگر از جمله احمد ظاهر گروه هنری اين ليسه را تشکيل داد.
آقای جمال با فامیلش در هالند زنده گی می کند.
 



This email is free from viruses and malware because avast! Antivirus protection is active.

No comments: