آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Friday, April 4, 2014

: حمله پولیس بر دو خبرنگار خارجی در ولایت خوست

خبرگزاری اسوشیتد پرس که امروز مورد حمله قرار گرفتندمقام های محلی در ولایت خوست در شرق کشور تایید کرده اند که یک افسر پولیس در این ولایت بر دو خبرنگار زن خارجی آتش گشوده است.
عکس های سمت راست مربوط به انیا نیدرینگهاس ۴۸ ساله و سمت چپ مربوط به کتی کنون ۶۰ ساله عکاس و خبرنگار خبرگزاری اسوشیتد پرس که امروز مورد حمله قرار گرفتند
محمد مبارز زدران، سخنگوی والی خوست به خبرگزاری بخدی گفت که نقیب الله، یک افسر پولیس حوالی ساعت ۱۱ امروز در ولسوالی تنی این ولایت بر دو خبرنگار خارجی تیر اندازی کرده است.
او گفت که در این تیر اندازی یک خبرنگار خارجی کشته و یکی دیگر از آنان به شدت زخمی شده است.
سخنگوی والی خوست می گوید، افسر پولیسی که بر این دو خبرنگار تیر اندازی کرده در حال حاضر بازداشت شده و تحقیقات از او جریان دارد.
محمد عمر داوود زی، بدنبال وقوع این رویداد دستور داده است تا خبرنگاری که زخمی شده برای تداوی و مراقبت های ویژه به کابل انتقال پیدا کند.
انیا نیدرینگهاس، عکاس المانی و کتی کنون خبرنگار کانادایی خبرگزاری اسوشیتدپرس امروز برای پوشش انتخابات به ولسوالی تنی خوست رفته بودند که مورد حمله قرار گرفتند.
ولسوالی تنی ولایت خوست هم مرز با پاکستان است.
در همین حال نهاد حمایت کننده رسانه های آزاد افغانستان "نی" با نشر اعلامیه ای حمله بر جان خبرنگاران را تقبیح کرده و این عمل را خلاف تمام موازین قانونی، انسانی و اخلاقی دانسته است.
نهاد نی از وزارت امور داخله کشور خواسته است که دراین زمینه اقدام کند، این نهاد خواستار شناسایی حمله کننده و معرفی او به نهادهای عدلی و قضایی شده است.
در خبرنامه ای که از سوی نهاد نی به نشر رسیده از تمامی خبرنگاران خارجی و داخلی خواسته شده تا برای پوشش انتخابات در هماهنگی با نهاد های امنیتی و نهادهای خبرنگاری عازم محلات خطرناک شوند.
نهاد حمایت کننده رسانه های آزاد "نی" می گوید که خبرنگاران می توانند با حفظ تدابیر ایمنی باید به گزارش دهی از انتخابات فردا همت گماشته و مردم را در جریان رویدادهای انتخاباتی قرار دهند.
رییس جمهوری کرزی نیز از کشته شدن دو خبرنگار آلمانی و کانادایی در خوست اظهار تاسف کرده است.
آقای کرزی همچنان به وزارت داخله و مقام های محلی ولایت خوست دستور داده تا برای درمان خبرنگار زخمی هر چه زودتر اقدام کرده و از هر گونه امکانات استفاده کنند.
خبرگزاری بخدی
 
 
 

No comments: