آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Saturday, April 19, 2014

: حمایت تیموشنکو از رواج زبان روسی در اوکراین

نخست‌وزیر سابق اوکراین ضمن درخواست از آمریکا برای کمک نظامی به این کشور خواستار ایجاد تغییراتی در قانون اساسی شد که باعث می‌شود اوکراینی‌ها احساس هماهنگی، یکپارچگی و فهمی مشترک از کشورشان داشته باشند.
به نقل از صدای روسیه، یولیا تیموشنکو، نخست‌وزیر سابق اوکراین و رهبر حزب "سرزمین پدری" از دولت آمریکا خواست تا به کشورش کمک نظامی کند.
 
وی از اعضای کنگره آمریکا خواست تا تمامی تدابیر ممکن را برای حمایت از اوکراین و حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور اتخاذ کنند.
رهبر حزب" سرزمین پدری" اظهار داشت: اوکراین نیاز به تمامی اشکال حمایت از جمله حمایت نظامی شامل تجهیزات ضد هواپیمایی و تجهیزات ضد تانک و همچنین آموزش نظامی نیروهای ارتش خود دارد.
نامزد ریاست جمهوری اوکراین در ادامه خاطرنشان کرد: توافق چهارجانبه ژنو میان روسیه، آمریکا، اتحادیه اروپا و اوکراین در خصوص راه‌های حل بحران اوکراین اولین گام در مسیر درست است.
وی همچنین ایجاد تغییراتی در قانون اساسی شد که باعث می‌شود اوکراینی‌ها احساس هماهنگی، یکپارچگی و فهمی مشترک از کشورشان داشته باشند را خواستار شد و گفت: دو راه مشخص وجود دارد؛ راه اول ایجاد تغییرات لازم در قانون اساسی و تصویب قوانین جدیدی است که باعث شود اوکراینی‌ها احساس یکپارچگی و اتحاد بیشتری داشته باشند. این اقدام شامل تشکیل دولت‌های محلی قوی‌تر و انتخاب افراد برای احراز پست‌هاست.
به گفته تیموشنکو راه دوم نیز استقلال مالی اوکراین است. وی همچنین بدون ورود به جزئیات از رواج بیشتر استفاده از زبان روسی حمایت کرد.
رهبر حزب "سرزمین پدری" همچنین خواهان برگزاری میز مذاکره‌ای در هفته جاری میان نمایندگان گروه‌های معترض و قدرت‌های سیاسی و اجتماعی در اوکراین شده و اعلام کرد که من با معترضان در دیدارم از شهر دونتسک گفت و گوهایی را داشتم و می‌توانم تاکید کنم که رسیدن به توافق و راهکاری میانه ممکن است.
تیموشنکو پیشنهاد داد، میزگردی بزرگ با حضور نمایندگان تمامی گروه‌هایی که موسسات شرق اوکراین را به اشغال خود درآورده‌اند و نمایندگان گروه‌های فرهیخته و چهره‌های سرشناس از غرب تشکیل شود تا در آن بتوان به گفت و گو پرداخت. از سوی دیگر وزارت خارجه اوکراین اعلام کرد که دولت کیف اقدامات برای خاموش کردن آتش بحران در شرق این کشور و اجرای توافق‌نامه ژنو را اتخاذ کرده است.
 
 
 
 

No comments: