آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Wednesday, April 30, 2014

:اطلاعات درباره دوردوم انتخابات

سيد حسيب مصلح
اطلاعاتى كه به من رسيد حاكى از اين است كه محمد محقق با كريم خليلى و سيما سمر در حال مذاكره جهت ايجاد يك صف واحد به طرفدارى از يك نامزد معين هستند
اگر استاد سياف با داكتر عبدالله عبدالله كنار آيد و محمد محقق با داكتر محمد اشرف غنى احمدزى كنار آيد در آن صورت چندان تغييرى در كل آرا نخواهد آمد.
مهم اين است كه داكتر زلمى رسول زير فشار ارگ قرار گرفته تا با تمام جناح خود به جناح داكتر محمد اشرف غنى احمدزى بپيوندد. برگ برد و باخت در كل به دست داكتر زلمى رسول است نه استاد سياف. كنار آمدن استاد سياف و داكتر زلمى رسول با داكتر عبدالله عبدالله هرگونه معامله سران افغانان هزاره تبار را در نطفه خنثى خواهد كرد.
جناح طرفدار كريم خليلى كوشش دارد كه مانع پيوستن داكتر زلمى رسول با داكتر عبدالله عبدالله شود و هم اكنون اين جناح با تمام نيرو به صورت بسيار فعال در تلاش است كه مانع پيوستن داكتر زلمى رسول با نامزد پيشتاز سومين انتخابات رياست جمهورى افغانستان شود چون پيوستن داكتر زلمى رسول و حتى استاد سياف به با دكاتر عبدالله ميخ به تابوت قوم گرايان و تبارگرايان مربوط به همه تبار ها مى زندو غايله ى قوميت و تبارگراى را از لحاظ سياسى به به حافظه تاريخ مى سپارد.
هم اكنون جنگ روانى در سطح رسانه ها و فضاى مجازى عليه پيوستن استاد سياف با داكتر عبدالله عبدالله توسط تندروان هزاره تبار كه بيشتر شان طرفدار رژيم حاكم بر ايران هم هستند آغاز شده است در حالى كه نخبگان ملت گراى هرازه كه تعداد شان هم كم نيست مانند عوام هزاره تبار افغانستان و ديگر نخبگان ملت گرا و عوام مربوط به اقوام ديگر افغانستان خواهان موفقيت انتخابات به نفع ملت و كشور بر اساس منافع ملى كشور جهت تاسيس يك دولت منتخب مشروع و ملت شمول در سرتاسر افغانستان؛ تحيكم پايه هاى وحدت ملى؛ ايجاد اعتماد دوباره بين همه اقوام افغانستان؛ پايان بخشيدن به جنگ ها و بحران هاى تحميلى بالاى افغانستان و مردم آن كشور؛ پايان بخشيدن به اشغال كشور توسط بيگانگان و از بين رفتن دهشت افگنان در افغانستان؛ تامين امنيت و صلح سرتاسر؛‌ ايجاد ثبات سياسى در سطح ملى؛ تطبيق و تامين عدالت اجتماعى بدون هيچ نوع تبعيض و تعصب؛‌ به محاكمه كشانيدن مجرمين جنگى افغانستان؛ فراهم كردن و ايجاد زمينه ى كار و شغل بدون هيچگونه تبعيض و تعصب؛ بهبود و پيشزفت وضع اقتصاد ملى؛ بهبود و پيشرفت وضع نظام صحى و آموزش و پرورش و تحصيلات عالى؛ مترقى ساختن جامعه و كشور و فراهم شدن شرايط زيست باهمى در تمام افغانسان هستند.
پيوستن داكتر زلمى رسول و استاد سياف با داكتر عبدالله عبدالله مى تواند بين افغانان پشتون تبار و تاجيك تبار در آينده دوستى و اعتماد بيشتر ايجاد كند و اين خواست استاد كريم خليلى، سيما سمر، محمد محقق و تندروان هزاره تبار افغانستان نبوده و نيست.
در صورت پيوستن داكتر زلمى رسول و استاد سياف با داكتر عبدالله و يكجا نشدن محمد محقق با داكتر محمد اشرف غنى احمدزى امكان پيوستن ارتشبد عبدالرشيد دوستم با داكتر عبدالله فراهم خواهد شد.
محمد محقق مانند ارتشبد عبدالرشيد دوستم حرف از داشتن آراى مليونى مى زد و در نتايج انتخابات هنوز اعلان نشده است كه كدام قوم به چه تعداد به كدام نامرد چند راى داده است. اين كار دفتر گويا مستقل انتخابات افغانستان يك خيانت ملى است چون با اعلان تعداد آراى هر يك از اقوام به هر نامزد مطرح درصد پشتوانه قومى يا تبارى نامزدان و سران همه گروه ها، سازمان ها،‌ احزاب، ايتلاف ها و جبهه ها آشكار مى شد و حقيقت سخن و موقف آنانى كه از داشتن آراى مليونى دم مى زدند برملا مى گشت.
ارتشبد عبدالرشيد دوستم از داشتن سه مليون راى حرف زد و محمد محقق از داشتن دو مليون راى سخن راند در حالى كه تا اكنون نتايج ابتدايى اعلان شده ى انتخابات رياست جمهورى خلاف ادعاى شان را به اثبات رسانده است.
منتظر بايد بود تا ديده شود كه معاملات پشت پرده ب سر سرنوشت اين انتخابات چه به ارمغان خواهد آورد.
ملبورن - آستراليا
29 آپريل
 
 
 
 
 
 



This email is free from viruses and malware because avast! Antivirus protection is active.

No comments: