آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Friday, April 25, 2014

متهم: خواهرم را با دستور پدرم کشتم

جوان افغاني که خواهرش را به خاطر فرار از خانه در مشهد به قتل رسانده بود، هنگام بازسازي صحنه جنايت در حضور قاضي ويژه قتل عمد و کارآگاهان پليس آگاهي گفت: خواهرم را با دستور پدرم خفه کردم و هنگام ارتکاب قتل نيز پدرم از ورود ديگر افراد خانواده به اتاق محل جنايت جلوگيري مي کرد.
 
 

به گزارش خراسان، متهم اين پرونده جنايي در حالي که مقابل دوربين قوه قضاييه قرار گرفته بود، در تشريح جزئيات جنايت خود به قاضي موحدي راد گفت: ۹سال قبل همسر خواهرم او را ترک کرد و به افغانستان رفت. از آن مدت به بعد خواهرم چند بار از منزل فرار کرد که اين موضوع خيلي ما را عذاب مي داد. او مدتي قبل از حادثه نيز به تهران رفته بود که پدرم براي يافتن او به تهران رفت و شب قبل از حادثه خواهرم را به منزل بازگرداند. صبح روز بعد وقتي خواهرم در اتاق تنها بود، به پدرم گفتم بروم او را بکشم. پدرم پاسخ داد زمان مناسبي است برو و او را بکش! من هم بلافاصله به اتاق او رفتم و در حالي که خواهرم خيره به من نگاه مي کرد دستانم را دور گردنش حلقه کردم که روي زمين افتاد.
پدرم هم پشت سر من وارد اتاق شد و در را بست تا کسي داخل نيايد. آن هنگام خواهر ديگرم که پايين بود، متوجه موضوع شد و در حالي که جيغ مي کشيد قصد داشت در اتاق را باز کند اما پدرم او را هل داد که من بتوانم کارم را انجام بدهم. متهم جوان که با گفتن اين جملات گريه مي کرد، ادامه داد: از صبح نقشه کشتن او را مي کشيديم. پدرم مي گفت حق اوست که کشته شود چون آبروي ما را برده است.
گزارش خراسان حاکي است، جوان افغاني که جزئيات صحنه ارتکاب قتل را بازسازي مي کرد گفت: گلوي خواهرم را آن قدر فشار دادم تا او بي جان روي زمين افتاد. پس از آن هم از محل فرار کردم تا دستگير نشوم ولي بعد از گذشت ۲ماه که فهميدم کارآگاهان پليس در تعقيب من هستند خودم را تسليم کردم.
 اظهارات متهم در حالي بود که پدر مقتول وقتي ساعاتي پس از ارتکاب قتل دستگير شد، ادعا کرد: دخترم را من کشته ام وپسرم در اين ماجرا نقشي ندارد. اما در بازسازي صحنه جنايت ارتکاب قتل را انکار کرد.
بنابراين گزارش، در ابتداي بازسازي صحنه قتل که کارآگاه محمدي (رئيس دايره قتل آگاهي) نيز حضور داشت، افسر پرونده به تشريح خلاصه اي از اين پرونده جنايي پرداخت و اقدامات انجام شده براي دستگيري متهم فراري را توضيح داد.
 پس از اعترافات صريح متهم افغاني، وي و پدرش که به اتهام معاونت در قتل دخترش دستگير شده است، روانه زندان شدند تا اين پرونده جنايي مراحل ديگر قضايي را طي کند
.کوکچه
 
 
 
 
 

No comments: