آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Thursday, April 10, 2014

:پولیس جنایی فدرال آلمان مرگ خبرنگار المانی را درافغانستان تحقیق می کند

مرگ عکاس آلمانی توسط بازرسان جنایی درافغانستان مورد بررسی قرارمیگیرد. دادستان کل فدرال آلمان برای روشن ساختن قتل خانم آنیا عکاس المانی به پولیس جنایی المان دستورداده است ، جزئیات تیراندازی یک افسر پولیس افغانستان که منجر به قتل خانم آنیا شده است را بررسی نماید .
 
 
 
  به نوشته اشپیگل آنلاتن
پس ازمرگ خبرنگار ( آنیا نیدرینگ هوس ) دادستان کل آلمان تحقیقات بازرسی را به عهده گرفته است.
سخنگوی دادستانی کل کشورالمان تحقیق علیه افسر پولیس افغان که به گفته مقام امنیتی این کشور به اتهام قتل و عضویت دریک سازمان تروریسی خارجی باز داشت شده  را آغاز می نماید   .
با توجه به اطلاعات به دست آمده توسط اشپیگل انلاین ، پولیس جنایی فدرال المان ازطریق ارتباط با افسران مستقر درکابل  و همکاری با مقامات محلی اطلاعات بیشتری در مورد پولیس بازداشت شده افغانستان که توسط مسلسل خبرنگار المانی را به قتل رسانده است به دست بیاورند .
خانم آنیا نیدرینگ هاوس که روز جمعه هفته گذشته  به ضرب گلوله کشته شد ،  به همراه همکار خود خانم  (کتی گانن) با کارورانی ازستاد انتخاباتی درشرق افغانستان درداخل یک ایستگاه پولیس بوده  که مورد حمله قرار گرفته است.    خانم کتی گانن ، که با گلوله زخمی شده ،  برای تداوی به المان منتقل شده است .
این کاروان درصبح روز جمعه درمحل ایستگاه پولیس  در ولایت خوست زمانیکه توقف نموده بود ، ناگهان یک افسر پولیس افغان خود را به به موتر حامل خانم آنیا نزدیک نموده به طرف هردو خانم شلیک نموده یکی را کشته و دیگری را به شدت مجروح نموده است .
خانم آنیا که در سمت چپ صندلی عقب نشسته بود توسط چند گلوله در سر اصابت نموده فورا جان داد وخانم گتی به شدت مجروح و برای درمان به المان انتقال یافته است
سفارت المان در کابل خواهان بررسی سریع در این مورد می باشد :
علت این حمله تا حال روشن نیست سخنگوی والی خوست به اشپیگل انلاین نام پولیس را عبدالله نام ذکر نموده و گفته است او از مدت چندین ماه است در شرق افغانستان مستقر می باشد وپس ازحمله به جان خبرنگار آلمانی بدون مقاومت خود را تسلیم نموده است
بازرسان المانی می خواهند دقیق بدانند این واقعه چطور انتفاد افتاده ، چه وعقب این حمله مرگ بار چه کسانی پنهان اند.
سفیر آلمان در کابل بلافاصله  با وزیر داخله افغانستان صحبت نموده ، به گفته منابع امنیتی افغانستان عاملان هر چه روز برای تحقیق با کابل فرا خوانده می شوند ..
 
 
 

No comments: