آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Thursday, April 3, 2014

: ثروتمند ترین زنان جهان لیست ۲۰۱۴ مجله فوربس

فوربس به تازگی لیست ثروتمندترین افراد دنیا را منتشر نموده است که حضور زنان در آن نسبت به سال گذشته 25% افزایش داشته است. برخی از آنها ثروتمندان خودساخته ای هستند که با تلاش خود به این موفقیت دست پیدا کرده اند !
 
ثروتمندترین زنان جهان رکورد لیست میلیاردرهای فوربس را شکستند
فوربس به تازگی لیست ثروتمندترین افراد دنیا را منتشر نموده است که حضور زنان در آن نسبت به سال گذشته 25% افزایش داشته است. از 1645 میلیاردر در کل دنیا، 175 نفر زن هستند، که فقط 10% کل لیست را تشکیل می دهند. 42 زن در میان 268 زن تازه وارد به این عرصه وجود دارند ، اگرچه تعداد انگشت شماری از آنها با تلاش خودشان به ثروت رسیده اند. در کل این لیست، 32 زن میلیاردر دیده می شود ( 1.9% از کل ثروتمندان دنیا) که خودشان ثروتمند شده اند.
در میان ثروتمندان خودساخته مگ ویتمن (Meg Whitman) ، اوپرا  (Oprah  ) و موسس  (Spanx) سارا بلیکلی(Sara Blakely )و شریل سندبرگ (Sheryl Sandberg)  از مدیران فیسبوک قرار دارند. او ثروت خود را از طریق سرمایه گذاری در شرکت فیسبوک بدست آورده است و به خاطراینکه الگوی زنان موفق است ،شناخته شده می شود. همچنین سندبرگ بعنوان جوانترین میلیاردر خودساخته جهان شناخته شده و به ویتمن بعنوان یک میلیاردر عرصه فن آوری پیوست. از دیگر زنانی که در لیست ثروتمندترین زنان خودساخته دنیا قرار دارند می توان به Folorunsho Alakija اشاره کرد که اولین میلیاردر زن نیجریایی سرمایه گذار در شرکت نفت می باشد او ثروتی معادل 2.5 میلیارد دلار دارد و نفر بعدی دنیس کوتز مدیر شرکت CEO بازیهای آنلاین Bet365 می باشد.
در حالیکه بیل گیتس بعنوان 4 سال پیاپی عنوان ثروتمندترین فرد جهان را دارد، کریستی والتونChristy Walton ( بیوه جان والتون) یکبار دیگر عنوان ثروتمندترین زن جهان را با ثروت 36.7 میلیارد دلار به لطف سهامش در والمارت بدست آورد. والتون از نفر بعدی یعنی لیلیان بتنکورت مالک شرکت لوازم آرایش اورئال با سرمایه 34.5 میلیارد دلار پیشی گرفته است. جینا راینهارت هنوز ثروتمندترین زن استرالیاست و در رتبه 5 م قرار می گیرد ثروت او 17.7 میلیارد دلار ارزش دارد. 
ساندرا اورتگا (Sandra Ortega)
(6.1 میلیارد دلار)
او دختر آمانچیو اورتگو ، بنیانگذار مدل زارا است. بعد از مرگ مادرش در سال 2013 ، سهام شرکت تولیدی لباس به او رسید و او را تبدیل به یکی از ثروتمندترین زنان دنیا کرد. در حال حاضر او برای
NFP که آموزشهای حرفه ای برای افراد معلول ارائه می دهد، کار می کند.
فولورونشو آلاکیجا Folorunsho Alakija
 (2.5 میلیارد دلار)
به لطف سود شرکت نفت او ، آلاکیجا بعنوان اولین زن میلیاردر نیجریه شناخته شده است. او در سال 1970 در بانک نیجریه کار می کرد یعنی درست قبل از تحصیل در رشته مد در انگلستان . سپس برند مدی در نیجریه تاسیس کرد. او در سال 1993 مجوز حفاری نفت را بدست آورد و بعدها شرکت نفتی
Famfa Oil را تاسیس نمود که تبدیل به پرکارترین شرکت نفتی نیجریه شد.
 
شریل سندبرگ  Sheryl Sandberg
 ( 1.05 میلیارد دلار)
شبکه اجتماعی فیسبوک شریل را احتمالا جزو معروف ترین زنان این لیست کرده است. سندبرگ در سال 2013 کتابش
Lean In درباره کار و فعالیت زنان را منتشر نمود : زنان ، کار و مدیریت و... بیشتر صحبت های او را در طی 12 ماه گذشته شامل می شود، او بیشتر 4.7 میلیون درآمدش را مدیون فعالیتش در شرکت فیسبوک است. با داشتن یک میلیارد دلار در سال 2013 ، او تبدیل به یکی از جوانترین میلیاردر های آمریکا شده است.
دنیس کوتز Denise Coates
 ( 1.6 میلیارد)
به همراه برادر ، کوتز هدایت شرکت بازی های آنلاین خود را بر عهده دارد . این سایت در سال 2001 توسط دنیس تاسیس شد، زمانی که او پلت فرم شرط بندی و تجارت آنلاین را توسعه داد، این پلت فرم اکنون یکی از بزرگترین شرکت های آنلای بازی در دنیا می باشد. مطمئنا کوتز یکی از خودساخته ترین زنان موفق بریتانیا می باشد.
آیرین لاودر زینترهافر ( 1.1 میلیارد دلار )
جین لاودر (1 میلیارد دلار)
نوه های موسس استی لاودر
Estee Lauder  ، هر دوی این زنان دارای ثروت عظیمی هستند. آنها بعد از انتقال سهام خانوادگی شرکت زیبایی تبدیل به جوانترین زنان میلیاردر آمریکا شدند. در حالیکه آرین با نام خود یک شرکت جداگانه تاسیس نمود. او نماینده سبک مدیریتی استی لاودر می باشد. جین در راس مدیریت کلینیک استی لاودر بعنوان یک برند جهانی قرار دارد.
 
 
 
 

No comments: