آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Friday, March 28, 2014

: درخواست کمک همسر پادشاه عربستان از اوباما

یکی از همسران پیشین «عبدالله بن عبدالعزیز»، پادشاه سعودی، از «باراک اوباما»، رئیس جمهور آمریکا، خواست برای نجات چهار فرزند دخترش که در حبس و حصر هستند، کمک کند.
 
 
 
 
 
درخواست «علانود الفایض»، 57 ساله، شهروند اردن، که از هنگام جدا شدن از خاندان سعودی در سال 2003 در انگلیس زندگی می کند، برای نجات فرزندانش، در آستانه سفر اوباما به عربستان عنوان شد.
نمایندگان کنگره آمریکا نیز از اوباما خواستار توجه به موارد نقض حقوق بشر در عربستان سعودی در طول دیدار خود از این کشور شده اند که از ده ها سال پیش هم پیمان نزدیک واشنگتن است.
الفایض گفت: دخترانش به نام «سحر»، «مهلا»، «هلا» و «جواهر» از 13 سال پیش در حبس به سر می برند.
وی از اوباما خواستار استفاده از این فرصت برای توجه به نقض شدید حقوق دخترانش شد.
سحر، 42 ساله، بزرگ ترین دختر وی نیز در پیامی، خاندان سلطنتی و اعضای خانواده آن را به بازداشت غیر قانونی آنها و بدرفتاری جسمانی و روانی با آنان به مدت چند سال متهم کرد.
«رولان دوما»، وکیل علانود الفایض، که پیش تر وزیر امور خارجه فرانسه بوده، در این باره گفت: در ماه اکتبر، درخواستی به ستاد عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو، برای رسیدگی به این پرونده فرستاده، اما هنوز پاسخی دریافت نکرده است.
اوباما قرار است در دومین دیدار از ریاض از هنگام آغاز دوره ریاست جمهوری خود در سال 2009 امروز (جمعه) با پادشاه سعودی ملاقات کند.
 
 
 

No comments: