آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Thursday, March 27, 2014

? به من چه

 نورمحمد سنگر
گر در غـــزه تـــــــوفــان است به من چه؟
اگر کشــتـــــارِ انـــسان است به من چه؟
اگر شـــــام را نمــــــودنـــــــد ملـــکِ ارواح
و یا لیبیــــا پریـــــــشان است به من چه؟
 
 
اگـر در مصـــر حاکـــــم گشتـــــــه اخــوان
و یا عــــــــراق زنـــــدان است به من چه؟
اگر افغـــانســـــتان را خـــورده ابلـــــــیس
 و یا ایـــــران ویــــــــران است به من چه؟
اگر با خــونِ چهـــــــل میلــــیون کـــــردی
تجــــارت هــــا فــراوان است بــه من چه؟
اگر در حـــــــــرف مـــزدک یـــــا به لایِِِِِـــــق
تمسخـــــر بر شهیــدان است به من چه؟
اگـــــــر نــــو بــــــــــــاوه گانِ روی دنیـــــــا
اسیرِ هـــر هــــوســران است به من چه؟
اگر معتـــــادِ غفلـــــــت گشتـــــه یـــــاران
زمــــان در کامِ شیـطان است به من چه؟
اگر انــــــــسان ز انســـــانیــــت گسسته
و یا وحشی چو حیـوان است به من چه؟
اگر این نظـــمِ سنگـــــــــر همچـو نیشـتر
بجــــــانِ خصـــمِ نـادان است به من چه؟
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

No comments: