آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Thursday, February 6, 2014

افشای مکالمه تلفنی همراه با 'فحش' مقام وزارت خارجه آمریکا درباره بحران اوکراین

انتشار مکالمه تلفنی میان ویکتوریا نولاند، از دستیاران وزیر خارجه آمریکا با سفیر این کشور در اوکراین که در آن خانم نولاند نسبت به اتحادیه اروپا از فحشی مصطلح در زبان عامیانه آمریکایی استفاده می‌کند، خبرساز شده است.
 
در این مکالمه تلفنی خانم نولاند با بکار بردن یک فحش مصطلح در زبان عامیانه آمریکایی خطاب به اتحادیه اروپا از نقش این اتحادیه در بحران اوکراین ابراز نارضایتی می‌کند و همزمان نظر خود را درباره یکی از رهبران مخالفان دولت به صراحت اعلام می‌کند و به سفیر آمریکا در اوکراین می‌گوید نمی‌خواهد کلیک ویتالی کلیتچکو، از رهبران مخالفان در دولت آینده اوکراین نقشی داشته باشد.
انتشار این مکالمه در سایت یوتیوب پس از آن صورت گرفت که روسیه آمریکا را به دخالت در امور اوکراین متهم کرد.
کلیک همزمان روسیه هم برای پیوستن اوکراین به اتحادیه گمرکی به رهبری روسیه، و انصراف از امضای موافقت نامه تجاری با اتحادیه اروپا، اوکراین را تحت فشار زیادی قرار داد و به همین علت بسیاری روسیه را در ناآرامی های اخیر این کشور دخیل می‌دانند.
کاخ سفید اعلام کرده خانم نولاند در پی افشای این مکالمه عذرخواهی کرده است.
در همین حال، جی کارنی، از سخنگویان کاخ سفید روز پنجشنبه (ششم فوریه - ۱۷ بهمن) گفت که به گمان او روسیه در افشای این مکالمه نقش داشته چرا که نخستین بار یک مقام روسی به وجود چنین مکالمه ای اشاره کرده است.
از نوامبر ۲۰۱۳ که ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهوری اوکراین با برنامه دراز مدت پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا، به نفع ارتباطات نزدیکتر با روسیه، مخالفت کرد، این کشور دستخوش تظاهرات و اعتراضات گسترده بوده است.
خیابان‌های کیِف، پایتخت اوکراین، صحنه درگیری شدید پلیس و معترضان خشمگینی شده که خواهان برگزاری انتخابات زودرس هستند.
نقطه آغاز اعتراضات تصمیم دولت مبنی بر امضا نکردن یک توافق‌نامه همکاری فراگیر با اتحادیه اروپا بود.
این ناآرامی ها سبب اتحاد رهبران طرفداران اتحادیه اروپا و ملی گرایان افراطی در مخالفت با دولت شده است.
زنان این سرزمین قبل از اینکه انسان شمرده شوند، وسیله ای برای فروخفتن شهوت حیوانی مردان این سرزمین اند. بی بی سی
 
 
 
 

No comments: