آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Wednesday, February 19, 2014

: ازخواص چهار مغز چه می‌دانید

چهارمغز از قدیم به عنوان ماده غذایی مفید مورد علاقه مردم بوده است و امروز مشخص شده که چهار مغزبه دلیل خواص زیاد، کاهش دهنده کلسترول خون، پیشگیری از بیماری‌های قلبی و درمان یبوست بسیار موثر است.
 
 
 

چهار مغز از جمله مغز دانه‌هایی است که خواص بسیاری دارد و به راحتی روزانه با مصرف یک مشت چهار مغز می‌توان نیاز بدن به ویتامین های
B ، E منگنز،‌ مس، آهن، فسفر، کلسیم، سلنیوم و پتاسیم را تأمین کرد.
افرادی که مشکل پرخوری دارند و نمی توانند جلوی خود را در خوردن بگیرند با مصرف گردو تا حدی اشتها را می‌توانند کنترل کنند چرا که فیبر موجود در چهار مغز از زمانی که وارد دستگاه هاضمه می‌شود آب را به خود جذب کرده و مسیر طولانی را برای هضم سپری می‌کند و فرد تا ساعت‌ها احساس گرسنگی نمی کند.
چربی موجود در چهار مغز آیا برای افراد ممکن است مضر باشد ؟
چهار مغزسرشار از استرول‌های گیاهی است و برای همین می‌تواند میزان کلسترول بد خون را کاهش دهد. استرول‌های گیاهی دارای یک بافت کیمیایی هستند که به کلسترول نزدیک است. برای همین می‌توانند در روده‌ها کلسترول بد را به خود جذب کنند و میزان آن را کاهش دهند که در عین حال خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی مانند مشکلات کرونری را نیز کم می کند.
منیزیم موجود در گردو تنظیم کننده‌ ضربان قلب است و از رگ‌های خونی محافظت می‌کند.
چهار مغز آنتی اکسیدان سموم بدن را دفع کرده و در عین حال پوست را جوان نگه می‌دارند. در عین حال ویتامین موجود در چهار مغز از پیری زودس پوست پیشگیری می‌کند.
 
 
 
 
 

No comments: