آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Tuesday, January 7, 2014

شاهزاده کریستینا به دادگاه احضارشد

یک قاضی اسپانیایی، جوان‌ترین دختر پادشاه این کشور را برای پاسخگویی به اتهامات پولشویی و تقلب مالیاتی به دادگاه احضار کرده است.
شاهزاده کریستینا ۴۸ ساله که دختر خوان کارلوس، پادشاه اسپانیا، وسوفیا، ملکه این کشوراست،
 قرار است پس از آن که رسما به عنوان یکی از مظنونان پرونده معرفی شد، در ماه مارس در دادگاهی در پالما د مایورکا حاضر شود.
اوردانگارین، شوهر او نیز طی یک سال گذشته در دست بررسی بوده است. او نیز مظنون به میلیون ها دلار سوء استفاده از اموال عمومی است که به خیریه‌های تحت مدیریت او داده شده بود. او تمامی اتهامات علیه خود را رد می‌کند و رسما نیز متهم نشده است.
خبرنگاران می‌گویند انتشار اخبار سوء استفاده های مالی در کنار برخی دیگر از اقدامات سایر اعضای خانواده سلطنتی اسپانیا باعث سرافکندگی این خانواده و تشدید انتقادها از آن شده است.
محبوبیت خوان کارلوس پادشاه اسپانیا به شدت در میان مردم این کشور کاهش یافته و طبق نظرسنجی‌ها بسیاری از اسپانیایی‌ها خواهان آن هستند که او از سلطنت به نفع پسرش کناره‌گیری کند. گروهی نیز خواهان انحلال نظام سلطنتی هستند.
گفته می‌شود که این برای اولین بار است که یک خویشاوند نزدیک پادشاه اسپانیا ناگزیر می شود برای چنین موضوعی در دادگاه حاضر شود.
دربار اسپانیا در واکنش گفته است که به تصمیم‌های قضایی احترام می‌گذارد.
قاضی دادگاه خواهان سئوال از دختر پادشاه اسپانیا در باره شراکت او با شوهرش در شرکتی به نام Aizoon است.
شاهزاده کریستینا یک خواهر بزرگ‌تر از خود و یک برادر جوان‌تر (ولیعهد) دارد.روزنامه ال پائیس نوشته است که قاضی دادگاه به رغم مخالفت دادستان که ارتباطی میان دختر پادشاه و اقدامات شوهرش نمی‌دید، دستور احضار شاهزاده کریستینا را صادر کرده است.این قاضی سال پیش نیز درصدد صدور حکم احضار شاهزاده کریستینا بود اما دادگاه استانی با چنین اقدامی مخالفت کرد.BBC
 
 
 

No comments: