آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Tuesday, December 17, 2013

همسرسابق غزاله جاوید محکوم به اعدام شد

همسرسابق غزاله جاوید هنرمند مشهور پاکستانی به جرم قتل غزاله جاوید ازطرف یک دادگاه پاکستانی محکوم به اعدام شدجهان گیرخان همسرسابق غزاله جاوید همچنان محکوم به پرداخت

۷۰ میلیون کلدار پاکستانی جریمه نقدی شده است . به اساس حکم که توسط طارق پرویز بلوچ قازی محکمه صادر شده است، جهانگیر خان باید ۵۰ میلیون کلدار پاکستانی جریمه نقدی بخاطر قتل غزاله جاوید و ۲۰ میلیون کلدار پاکستانی جریمه نقدی بخاطر قتل پدر غزاله جاوید پرداخت نماید.
طبق حکم صادر شده از طرف آقای بلوچ مجرم جهانگیر خان باید ۱ میلیون کلدار پاکستانی جریمه بخاطر زخمی ساختن فرحت جاوید خواهر غزاله جاوید پرداخت نماید.
قابل ذکر است که در حمله ای که بالای غزاله جاوید صورت گرفته بود؛ در نتیجه غزاله جاوید و پدرش کشته شدندو فرحت جاوید خواهر غزاله جاوید شدیدأ زخمی شده بود.
غزاله جاوید یکی از هنرمندان مشهور پاکستان بود و بیشتر آهنگ های پشتو را می سرود،غزاله جاوید در فبروری ۲۰۱۰ با جهانگیر خان ازدواج نمود و در سال ۲۰۱۱ بنابر اختلافات نظر از هم جداشدند، این هنرمند چندین ایوارد را از آن خود نموده بود و در خیبر پشتونخوا از محبوبیت خاص برخوردار بود و در ضمن برای گسترش موسیقی پشتو و تشویق هنرمندان زن در عرصه موسیقی تلاش می نمود
 
 
 
 

No comments: