آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Wednesday, December 25, 2013

ضرب وشتم روزنامه نگاراوکراینی

یک روزنامه نگار و منتقد دولت اوکراین توسط مردان ناشناسی به شدت مورد ضرب و شتم قرارگرفت.
این حادثه در نخستین ساعات بامداد چهارشنبه و چند ساعت پس از آن روی داد که تاتیانا چرنوول، روزنامه نگار مذکور گزارش و تصاویری از ویلای مجلل نخست وزیر اوکراین را روی اینترنت قرار داده بود.

 
این فعال ۳۴ ساله و مادر دو کودک که از هواداران پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپاست، پیش از این نیز گزارش هایی در مورد فساد دیگر مقامات اوکراین منتشر کرده بود.
یکی از دوستان این روزنامه نگار حال او را چنین توصیف کرد: «به گفته پزشکان او دچار ضربه مغزی شده است. او سعی داشت از موترش اش خارج شود که گیر آن ها افتاد، آن ها شیشه موتر او را شکستند و او را مورد ضرب و شتم قرار دادند. تاتیانا از آنچه پس از آن روی داده چیزی به خاطر ندارد. در بیمارستان بود که بهوش آمد.»
تاتیانا چرنوول به پلیس گفته است موتر او در بازگشت به خانه توسط خود موتریی  دیگر تعقیب می شده است. سرنشینان موتر مذکور موتر وی را از جاده منحرف کردند و پس از آن او را مورد ضرب و شتم قرار دادند.
در پی این حادثه، گروهی از مخالفان دولت با تجمع در برابر ساختمان وزارت کشور اوکراین آنچه روی داده را محکوم کردند.
یکی از حاضران در این تجمع گفت: «این حادثه از ضعف دولت حکایت دارد. هنگامی که مردم نمی توانند شواهد مستدل را بپذیرند به ضرب و شتم روی می آورند. آن ها زنی که مادر است را مورد ضرب و شتم قرار داده اند. این، غیرقابل قبول است.»
در حالیکه ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهوری اوکراین از پلیس خواسته است تا در اسرع وقت درخصوص این حادثه تحقیق کند، برخی گزارش ها حاکی از آن است که موتر مورد استفاده ضاربان شناسایی شده و متعلق به حزب حاکم یانوکوویچ است.
طی روزهای اخیر، چندین فعال مخالف دولت یانوکوویچ مورد ضرب و شتم افراد ناشناس قرار گرفته اند.
 
 
 
 

No comments: