آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Thursday, November 28, 2013

آمارتکان دهنده ازخشونت علیه زنان

 کارشناسان سازمان ملل در روز جهانی مقابله با خشونت علیه زنان اعلام کردند که در زمان حاضر بیش از ۶۰۳ میلیون نفر از زنان دنیا در کشورهایی زندگی می کنند که خشونت علیه زن جرم محسوب نمی شود.



در مراسم ویژه ای به مناسبت چهاردهمین سالگرد روز بین المللی مقابله با خشونت علیه زنان ˈبان کی مونˈ دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که روزانه دست کم یک سوم از زنان جهان از سوی مردان مورد خشونت قرار می گیرند که این خشونت ها ستون جامعه انسانی را متزلزل می کند.
خشونت علیه زنان
معاون مدیرکل سازمان زنان ملل متحد در این مراسم با تاکید بر این که خشونت علیه جنس مخالف نقض آشکار حقوق انسان ها است بر ضرورت آموزش مسائل مربوط به حقوق انسان ها در مدارس تاکید کرد.
وی همچنین یادآور شد که در زمان حاضر بیش از
۶۰۳ میلیون نفر از زنان جهان در کشور هایی زندگی می کنند که خشونت علیه زنان به راحتی و بدون هیچ گونه اعمال مجازاتی انجام می شود.
یکی دیگر از کارشناسان این نهاد بین المللی می گوید، در بسیاری از کشورهای جهان و بویژه منطقه آمریکای لاتین خشونت نسبت به زنان یکی از عوامل مهم ناامنی های اجتماعی و تهدید و مانع بزرگی بر سر راه توسعه و پیشرفت اجتماعی، بهداشت و حقوق بشر محسوب می شود.
جان آش رییس مجمع عمومی سازمان ملل نیز با ایراد سخنانی به همین مناسبت یادآور شد در حالی که ما خود را برای دستاوردهای بعد از
۲۰۱۵ آماده می کنیم هنوز خشونت علیه زنان و دختران یکی از بزرگترین مشکلات جهانی باقی مانده و تاکید کرد که بدون مقابله با این مشکل رشد و توسعه جهانی میسر نخواهد بود.

آمار تکان دهنده از خشونت جنسی علیه زنان
در روز جهانی منع خشونت علیه زنان، سازمان ملل با انتشار گزارشی از برخی آمارهای تکان دهنده درباره خشونت جنسی و فیزیکی علیه زنان خبر داد.
بر اساس گزارش برنامه توسعه ملل متحد (
UNDP) سالانه بیش از ۲ میلیون زن در سرتاسر جهان مجبور یا به تن فروشی می شوند یا به سمت فحشا سوق داده می شوند که این کار عمدتا از کانال گروه های مافیایی تجارت انسان و به صورت سازمان یافته صورت می گیرد.
همچنین بر اساس این گزارش
۶۰ درصد از زنان جهان در طول عمر خود شاهد خشونت های فیزیکی یا جنسی بوده اند.
این گزارش می افزاید هنوز در
۳۵ کشور جهان تجاوز به زنان جرم محسوب نمی شود و بیش از ۶۰۳ میلیون زن در کشورهایی زندگی می کنند که خشونت های خانوادگی علیه زنان در آن کشورها جرم محسوب نمی شود.
در این گزارش از دولت های جهان خواسته شده قدم های بزرگ تری در راه رسیده به جهانی عاری از خشونت علیه زنان بردارند.
از سال
۱۹۸۱ روز ۲۵ نوامبر از سوی سازمان ملل به عنوان روز جهانی منع خشونت علیه زنان انتخاب شده است.
منبع: خانه امن
 
 
 
 

No comments: