آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Wednesday, July 24, 2013

:حاجی زن فروش به پانزده سال حبس محکوم شد

مسئولان قضايي ولايت غزني ميگويند حاجي محمدامين باشنده قريه موشكي ولسوالي قرباغ غزني به اتهام چند مورد اختطاف و اخاذي، سرقت مسلحانه و ربودن زنان براي فروش به پانزده سال حبس محکوم شده است





محمداكبر رئيس سارنوالي مبارزه با جرائيم داخلي و خارجي در ولايت غزني می گويد، حاجي محمد امين يک گروه  پنج نفري آدم ربايان مسلح را در ولايت غزنی نیز رهبری می كرده است.
محمد اکبر می گوید که حاجی امین از مدت ها پیش تحت تعقيب نيروهای كشفي و استخباراتی غزنی قرار داشت تا این که چندی قبل زمانيكه می خواست در صف پوليس محلي ولسوالي واغظ غزني جذب شود از سوی قوماندان امنیه غزني شناسايی و به سارنوالی تحویل داده شد.
مسئولان قضايي ولايت غزني ميگويند حاجي محمدامين باشنده قريه موشكي ولسوالي قرباغ غزني به چند مورد اختطاف و اخاذي، سرقت مسلحانه و ربودن زنان براي فروش متهم است.
سارنوال اكبر مي گويد، حاجي محمد امين به چندين مورد اختطاف به منظور اخذ پول، سرقت های مسلحانه و ربودن زنان شوهر دار و فروش آنها متهم است.
او گفت: "حاجي محمد امين به همكاری گروهش سه مورد اختطاف براي بدست آوردن پول و دو مورد سرقت مسلحانه انجام داده است. او همچنان، سه خانم شوهردار را از ولسوالی های واغظ و قره باغ غزنی به نام های گل بوته، بله نسته بادختر خورد سالش، و خانم گل جمعه را ربوده است."
این سارنوال تأکید کرد که بله نسته با دخترش و گل بوته از سوي حاجي امين فروخته شده است و تاحال سرنوشت اين خانم ها معلوم نيست.
او گفت که مرد متهم با گل جمعه ازدواج اجباری كرده و گل جمعه در زمان اختطاف از شوهرش بار دار بوده و جنين چند ماهه او نيز توسط حاجي امين سقط شده است.
سارنوال اكبر مي گويد محكمه ابتدائيه ولايت غزني حاجي امين را به پانزده سال حبس محكوم كرده است.
او خواهان تجديد نظر در اين فيصله است.
محمد اکبر گفت که از محكمه استيناف ولايت غزني خواسته است تا حکم اعدام بالای حاجی امين صادر کند.
اظهارات بسته گان خانم گل جمعه
حاجي آخندزاده پدر خانم گل جمعه و كريم الله شوهر این زن می گويند، ظلمی كه توسط حاجي امين در حق آنان شده است در تاريخ بي سابقه است.
آنان، از محکمه غزنی خواستند که حاجی امین را به  جزای اعدام محکوم کند.
پدر خانم گل جمعه مي گويد، دخترش را با نكاح اسلامي به كريم الله داده است اما حاجي امين پس ازدواج رسمی گل جمعه، او را ربوده و با زور در نکاح خود درآورده است.
آخند زاده گفت که مدت سه سال است كه دختر او در نزد حاجي امين است و فعلا از حاجي امين سه طفل دارد.
كريم الله شوهر گل جمعه مي گويد، مدت هشت ماه از عروسی اش با گل جمعه گذشته بود كه شب هنگام حاجي امين با ده نفر مسلح به خانه او يورش برده  و زنش را با خود بردند.
او گفت افراد مهاجم به كلاشنكوف، راكت و پيكا مسلح بودند.
كريم الله مي گويد گل جمعه در زمان اختطاف حامله بود جنين چند ماهه او نیز توسط حاجي امين سقط شده است.
 رد اتهامات
درهمین حال، حاجي امين در حضور بسته گان گل جمعه و سارنوالان موظف اين پرونده در اداره سارنوالي مبارزه با جراييم داخلي و خارجی شهرغزنی، تمام اتهامات وارده به خودش را رد کرد.
او گفت كه حاجی آخندزاده پدر خانم گل جمعه و كريم الله با طالبان دست دارند بخاطريكه او يک سرباز پوليس محلي است می خواهند او را نام بد سازد.
امین، می گوید، گل جمعه بار نخست زن او بود اما كريم الله به زور با او ازدواج كرده بود.
او با جديت گفت: "از گل جمعه  پرسان كنيد كه از چي كسی رضايت دارد او از من رضايت دارد  و از زنده گی با من خوش است." بخدی

No comments: