آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Thursday, April 18, 2013

مرد چار زنه در دنیا و آخرت خرما می زنه

میـــگوینـــد روایت اســـت کـــه در آخـــرت برای مـــرد چــهـار زنه دروازه جـــنت چــهـارپلاق باز اســـت

 
 
 
 
 
 
 
 
 
در کتاب رهنمای بهشت نوشته عالم بزرگوار و دانشمند گرانقدر پاکستانی مرحوم مفتی آفتاب حسین خان کشمیری چاپ بازار قصه خوانی پشاور پاکستان روایت شده که رشته ایمان مرد مجرد چون تار عنکبوت نازک است و فقط نکاح با زوجه مسلمه می تواند آن را به ریسمان محکم و مقاوم تبدیل کند.

در روز قیامت مردی که فقط یک زوجه منکوحه دارد در هنگام سوال و جواب از طرف ملائک یک جواب غلط او بخشیده می شود و از مردانیکه دو زوجه منکوحه دارند دو جواب غلط شان بخشیده می شود و آنهای که مفتخر به داشتن سه زوجه منکوحه اند بعد از جواب دادن درست سه سوال دروازه بهشت برویشان باز میگردد و کسانیکه سعادت داشتن چار زوجه منکوحه را دارند بدون سوال و جوابی دروازه بهشت چارپلاق برایشان باز شده و ملائک از ایشان به احترام پذیرایی می کنند.
 
این است انگیزه واقعی تعدد زوجات برای مردان متمول در کشور های اسلامی که متاسفانه در اثر فقدان معلومات اسلامی اکثریت مردم آنرا غلط فهمیده و حمل بر عیاشی و هوسرانی مردان مومن می  کنند در حالیکه فقط هوای بهشت است که مردان مومن را به چنین فدا کاری و خودگذری وادار می کند و نه انگیزه ای دیگری .

 
درخصوص این مورد جویای نظریات ذوات محترم الحاج حاجی محمد محقق و والی صاحب محترم جناب گل آغا شیرزوی شدیم که در ذیل توجه شما را بدان جلب می کنیم :
 
خــــبرنگـــار بی بی چهــــل :وکیل صاحب محترم الحاج محقق می توانید در مورد انگیزه ازدواج چارم تان کمی روشنی اندازید !
 
الــــحــــــاج محــــــقق : انگیزه ازدواج چارم من معلومه دیگه ، همه میدانند که من در راه خدمت به اسلام و مسلمین محاسن سپید کردم و در انجام احکام الهی از نماز و روزه و ادای مراسم حج گرفته تا جهاد فی سبیل الله و خدمت به امت اسلامی یک لحظه دریغ نکردم و در اخیر هراسم از این بود که روزی اجل دامنگیرم شده و به انجام سنت پیامبر نکاح چارم توفیق نیابم.
 
برعلاوه علت فوق الذکر تصمیم ازدواج چارم من یک انگیزه اجتماعی هم دارد که یک روزی من با والی صاحب محترم جناب گل آغا شیرزوی در مورد مصارف گزاف و کمرشکن عروسی های امروز صحبت کرده و برعلاوه مذمت رسوم و عنعنات مزخرف وطن از حماقت و بی عقلی مردم هم شکایت کردیم که چرا مراسم عروسی شان را به شکل دسته جمعی و گروهی دایر نکرده و از مصارف بیجا و گزاف نمی کاهند.بالاخره هر دو تصمیم گرفتیم که جهت هدایت مردم به راه نیک و سر مشق شدن برای جوانان برای بار چارم ازدواج کرده و تشکیل مراسم مشترک عروسی را در بین مردم رایج سازیم.نکاح هردوی ما توسط شیخ الاسلام ولمسلمین آیت الله محسنی بسته شده و محفل عروسی ما با مهمانان فارسی زبان و پشتو زبان در حقیقت تحقق وحدت ملی در چوکات کوچکتر فامیلی بود.

 
خــــبرنگـــار بی بی چهــــل :آقای محقق با کمال معذرت میخواهم از شما بپرسم  که چطور شما فقط در رابطه با چار زن گرفتن بیاد سنت پیامبر می افتید مگر پیامبر اسلام نگفته که :آنکس که میداند همسایه اش گرسنه خوابیده اگر نانش را با او نصف نکند او از جمله امت من نیست !
 
الــــحــــــاج محــــــقق : بکلی درست فرمودید از همین بابت است که من هر شب جمعه ده قرص نان گرم از نانوایی سر کوچه آورده پنج قرص آن را با دوپیازه ماهیچه خودم نوش جان میکنم و پنچ قرص دیگر را به همسایه مان بابه مراد نامراد می فرستم  تا او هم با فامیل پانزده نفره اش پیاوه کچالو شان را با نان گرم خورده و مرا دعا کنند.
 
خــــبرنگـــار بی بی چهــــل :والی صاحب محترم انگیزه ازدواج چارم شما چه بود ؟
 
گــــل آغـــــا شـــــیرزوی :همی محقق صایب که ملا آدم اس ده کار دین می پامه خو تمام چیز ها ره گپت دیگه ما چه بگویم !؟
 
خــــبرنگـــار بی بی چهــــل :یعنی انگیزه ازدواج های چهارگانه شما هم رعایت سنت پیامبر بوده ؟
 
گــــل آغـــــا شـــــیرزوی :او برادر ما چه دروغ بگویم همگی می پامه که ما یک چرسی آدم هستیم ، گرچه جهاد بسیار کردیم کاپر زیاد کشتیم شاید خدا گناه های ما را بخشیده باشه. اما شخص خودم سه زن و چار زن بخاطر آخرت نکردیم بلکه زیاد تر بخاطر دنیا کردیم.ای زن های اوغانستان که عادت ماهانه دارند و ماه سه چار روز مریض می شوند اگر آدم یک زن داشته باشه که خانه آدم خراب اس همو دو سه زن خوب اس اگه یکی مریض بود دگش که جور اس.
 
با تقــــــــــــديم حـــــــــرمت
حقــــ(شـــمس الحــق)ــــانی
 

No comments: