آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Saturday, December 15, 2012

چیغ

داستان
نیلاب موج سلام
بند دست نصواریش کره های طلایی حمل میکرد. ترکیب نصواری و طلایی آمیزۀ آمازونی به دست داده بود. آمیزه یی از رنگهای گرم و داغ. رنگهایی که به گونه یی امریکای جنوبی، افریقا و آسیا را مجسم میسازند؛ مانند سبزه، گل و گیاه نفس میکشند و آدم را به نفس کشیدن ترغیب میکنند.

یک مدعی پیامبری در اندونزی به دلیل همبستر شدن با همسران پیروان خود بازداشت شد


شنبه 15 دسامبر 2
یک مرد اندونزیایی با ادعای پیامبری از پیروان خود می خواست برای پاک شدن گناهانشان به او پول بپردازند در غیر اینصورت باید با همسران آنها همبستر شود.

بركناری یک مقام چینی به دلیل داشتن 4 همسر و 10 فرزند

در این کشور چند همسری ممنوع است
شنبه 15 دسامبر 2012م مقامات ایالت شانسی در شمال چین یک نماینده سابق پارلمان این کشور را به دلیل داشتن 4 زن و 10 فرزند از کار برکنار کردند.

کمپاین 30 روزه جهت آگاهی دهی زنان افغانستان از حقوق شان راه اندازی شد

25.09.1391 یک احصاییهء جدید نشان می دهد که تنها دو درصد زنان افغانستان از میراث و ملکیت زمین شان درافغانستان مستفید شده اند.به باور ادارهء انکشافی ایالات متحده امریکا و وزارت امور زنان افغانستان، بی سوادی و حاکم بودن مسایل سنتی بر قانون مواردی اند که سبب شده تا زنان از میراث و حقوق شرعی شان برخوردار نشوند.

پولیس بغلان یک دختر جوان را از چنگ رباینده گان آزاد کرد

25.09.1391
سید زمان الدین حسینی آمر امنیت قوماندانی امینه ولایت بغلان به خبرنگاران گفت: این دختر که توسط چند تن از مزارشریف اختطاف و به بغلان آورده شده بود از ولسوالی نهرین این ولایت نجات داده شده است: