آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Thursday, November 22, 2012

تبصره و فراتر از تبصره پیرامون حماسهِ ملاله

محمد عالم افتخار
اخیراً و یبسایت های چندی از زمرهء کهکشان انترنیت افغانی؛ مقاله ای از صاحب نظر مسایل سیاسی و بخصوص مسایل سیاست در حوزه پاکستان؛ جناب احمد سعیدی را به نشر سپردند که عنوان داشت:

زیب النسا

زیب النسا یکی از چهره های شاخص در میان بانوانی است که با آثار خویش در ادبیات پارسی توانسته اند جزئی از پیکره تاریخ ادب پارسی باشند. می دانیم که بسیاری از خواننده گان گرامی تا کنون با این بانوی آشنایی ندارند .

ملکه نفرتیتی


نفرتیتی (Nefertiti) همسرآمنهوتپ چهارم (که بعدها به اخناتن - Akhenaton - شهرت یافت)، مادر همسر و احتمالا نامادری فرعون توتانخامن (Tutankhamen) قدرمندترین ملکه مصر باستان بوده است.
ملکه نفرتیتی بعد ازمرگ شوهراخناتن به سلطنت رسید ودرین دوره سلطنت خود گرچه مدت زمانی کوتاهی بود. خدمات برجسته ئی را به مصریان انجام داد.

حضور زنان در دادگاه عالی ضروری است

کد خبر: 44333- ۱۳۹۱/۹/۲
وزارت صحت عامه کشور از روز جهانی منع خشونت علیه زنان تجلیل به عمل آورد.
مسوولین این وزارت به هدف رسیدگی به مصدومین و رویدادهای خشونت آمیز علیه زنان، آموزش هایی را به کارکنان این وزارت داده است تا بخوبی به مصدومان رسیدگی گردد و تعداد وقایع و نوع آن ها نیز ثبت شود.

بلندترین آسمان خراش جهان در 90 روز در چین ساخته می شود

از گذشته های دور ساختن عمارت های بلند و مرتفع یکی از آرزوهای شیرین  و خیالات بلند انسانی بوده، انسان کوشیده است با ساختن برج های بابل، اهرام مصر، مجسمهء زیوس، برج ایفل و تورنتو، برج های دوگانهء پتروناس در مالیزیا و بالاخره برج خلیفه در شهر دوبی این آرزو را تحقق بخشد.