آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Sunday, September 30, 2012

شهرزاد نیوز: به گزارش "اهرام آنلاین"، مونا التهاوی، روزنامه نگار و فمینیست مصری – امریکایی، روز سه شنبه 25 سپتامبر سال جاری در نیویورک دستگیر شد. علت دستگیری وی رنگ پاشی روی پوسترهای نصب شده در متروی این شهر بوده است که روی آن، یهودیان "مظهر تمدن" و فلسطینیان "مظهر "توحش" نامیده شده اند. روی این پوسترها که در چندین ایستگاه مترو در منطقه مانهاتان نیویورک نصب گردیده، نوشته شده: " در هر جنگی باید از طرفی که مدافع تمدن است، حمایت کرد. بنابراین از تمدن حمایت کنید. از اسرائیل حمایت کنید"
عکس صفحه توئیتری مونا التهاوی - مونا التهاوی در جریان تظاهراتی در قاهره در نوامبر 2011 مورد ضرب و شتم قرار گرفت

29 دسمبر روز پوشیدن لباس سرخ توسط زنان

  8 مهر 1391
روز 29 دسامبر درهلند به عنوان روزپوشیدن لباس سرخ نامگذاری شده است. این اقدامی سمبلیک برای توجه افکارعمومی به سلامت قلب است. از آنجا که سکته قلبی اولین علت مرگ دربین زنان هلندی را تشکیل میدهد، از زنان خواسته می شود تا رنگ قرمز به تن کنند.
انجمن سلامتی قلب هلند برای جلب توجه زنان و همچنین جمع آوری کمک مالی برای تحقیقات لازم در مورد قلب این کمپین تبلیغی را آغاز کرده است. در این روز بسیاری از داوطلبین با صندوق های مهر و موم شده ، زنگ خانه ها را به صدا در می آورند تا کمک مالی جمع آوری و به انجمن قلب اهدا کنند. این امر در واقع به خاطر روشنگری درمیان مردم به ویژه زنان وتاکید نسبت به خطراتی است که بیماری های قلبی به بار می آورند.تا کنون با مبالغ جمع آوری شده، تحقیقات متعددی صورت گرفته و بروشورهای اطلاعاتی در زمینه پیشگیری، مقابله و مبارزه با بیماری های قلبی تهیه و توزیع شده است. شهرزاد نیوز  "تا به حال در فیس بوک بیش از 60 هزار تن از این ایده و ابتکار پشتیبانی کرده اند."

معیار نامگذاری جاده ها ومؤسسات بنام شخصیت ها:

برای زنده نگهداشتن نام شخصیت ها در تاریخ کشور باید معیار های مشخص از طرف حکومت ومراجع قانونی پیشبینی شود تا بجای تشویق ودلگرمی مایه انزجار ودلسردی نگردد.هر چند در طول سه دهه موارد مختلف را شاهد بودم که شهر ها وجاده ها بنام افراد وشخصیت ها نامگذاری شده است اما این نامگذاری ها پیوسته سوال بر انگیز بوده که چرا وبه چه دلیل جاده شهر مؤسسه ونهاد دیگری که قبلا از خود دارای نام ونشانی بوده به نام اشخاص تغییر ی نام کرده است.گاهی این نامگذاری باعث جاودانگی خاطر  ونام شخصیت ها میشود وگاهی هم نتائج معکوس از خود بجا میگذارد وما درین اواخر شاهد غوغای نامگذاری پوهنتون تعلیم وتربیه بنام شهید صلح استاد ربانی هستیم که بجای عزت باعث خفت نام ومقام شان شده که خواستم درین مورد نظری ارائه بدهم تا در آینده بتواند از بروز مشکلات این چنینی بکاهد.