آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Thursday, September 27, 2012

بار دیگر در بارهء «ساده»، «ساده نویسی» و از «ساده» یا از «پیچیده» گفتن!

محمد عالم افتخار                                                                          زیبا ترین تجربه ها؛ مرموز ترین آنهاست.
                                                                                                        (البرت اینشتاین)
«نجات بشریت از بدگوهری ها و ددمنشی ها را؛ باید از نجات نوزاد های بشری آغاز کنیم!»
اینجانب به حیث اندیشمند و قلمزنی که غایات خاص و اهداف معینی دارم؛ راستش بیش از اینکه مورد تفاهم و اقبال؛ قرار گیرم؛ تحت فشار میباشم که گویا نوشته هایم «ساده» نیست؛ به آسانی و طور کامل؛ فهمیده نمیشود.
درهمین سلسله از قول بزرگی شایع شده است که ایشان«هنگام مطالعه هر نوشتهء عالم افتخار؛ مجبورند هرآنچه فرهنگ های لغات و شرح اصطلاحات و مقولات میسر است؛ را دم دست بگذارند!»
بزرگ دیگر؛ حتی با خشم و قهر شکوه کرده است که ما به افتخار پیشنهاد «ساده نویسی» میکنیم تا توده ها... سخنانش را بفهمند؛ اما او از ما میخواهد که برای فهم مطالبش؛ «سخت کوشی» کنیم! و...

سیما سمر رییس کمیسیون مستقل حقوق بشر کشور، برنده جایزه نوبل آلترناتیو یا زندگی بهتر شده است

رحیمه خاوری - کابل
پنجشنبه ٠٦ ميزان ١٣٩١ ساعت ١٨:١٨
 داکتر سمر، در ولسوالی جاغوری ولایت غزنی متولد شد و چندین مکتب و مراکز صحی را در زادگاهش تاسیس کرده است
بنیاد جایزه نوبل الترناتیف امروز (پنجشنبه) اسامی خانم سمر، و دو تن دیگر را برندگان این جایزه اعلام کرد و قرار است که خانم سمر این جایزه را حداقل ده روز دیگر از پارلمان سویدن دریافت کند.
خانم سمر دریافت این جایزه را با اهمیت خوانده و گفت که برای زنان کشور این جایزه را تبریک می گویم

بهانه گیری های مجلس سنا اینبار به وزارت صحت رسید

شماره خبر: 41939 -  ۱۳۹۱/۷/۶
در حالیکه وزارت صحت عامه از جمله وزارت های فعال و کاری در دولت آقای کرزی به حساب می آید ، مجلس سنا به دلیل شکایت دو تن از برطرف شده های این وزارت ، وزیر را فراخوانده و با لحنی تند از فساد اداری در آن وزارت سخن گفته است.
چنانچه مجلس سنا نتواند اتهامات وارده بر وزیر صحت را ثابت سازد ، آیا مرجعی هست که این مجلس را تحت فشار قرار دهد که گاه و بیگاه بازار اتهام زنی را در کشور داغ نکند؟

نور 11 ساله 140 کیلویی است و پاهایش به زور او را حمل می‌کند

بر اثر نوعی بیماری اختلال ژنتیکی
پنجشنبه 11 ذو القعدة 1433هـ - 27 سپتامبر 2012م
 دبی-العربیه  
نور، دختری فلسطینی در نوار غزه که وزنش بالغ بر 150 کیلوگرم است، آن هم در حالی که عمرش از 11 سال تجاوز نمی کند. وضعیتش یک بیماری شناخته شده پزشکی است که به گفته دکتر جمیل البهنساوی؛ پزشک اطفال و غدد، از یک اختلال ژنتیکی ناشی می شود. نور، دختری فلسطینی در نوار غزه که وزنش بالغ بر 150 کیلوگرم است، آن هم در حالی که عمرش از 11 سال تجاوز نمی کند. وضعیتش یک بیماری شناخته شده پزشکی است که به گفته دکتر جمیل البهنساوی؛ پزشک اطفال و غدد، از یک اختلال ژنتیکی ناشی می شود