آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Sunday, September 16, 2012

سرزمین دسایس

نوشتۀ: خلیل حیفی
این کتاب را صاحب یکی از مغازه های افغانی ( کابل بازار) به هدایت همایون ایشان برادر محترم خلیل حیفی نویسندۀ مستعد کشور ما که خودشان درپاریس در مسافری  وغربت  بسر میبردند، برایم اهداء کردند.
این کتاب حاوی مطالب ذیل است.:
ارتباط ترور احمدشاه مسعود با دسیسۀ یازدهم  سپتامبر
۲۰۰۱،. ترور جان اف کندی،.مکسیکو در برابر دسایس ایالات متحده،.هاوایی در مسیر دسایس، مظالم و دسایس ایالات متحدۀ امریکا در کوبا،ایالات متحده و غارت پورتوریکو، دسایس ایالات متحده در فلیپین،هسپانیولا و دسایس استعمار، دسایس ایالات متحده در حمهوری دومنیکن، دسایس ایالات متحده و چپاول طلای نیکاراگوا، پانامه در معرض دسایس ایالات متحده، دست تزویر ایالات متحده در گواتیمالا، ورود

مرگ 'هشت زن' درحمله ناتو درشرق افغانستان

 16 سپتامبر 2012 - 26 شهریور 1391 BBC
ایساف می گوید غیر نظامیان افغان اشتباها هدف حمله قرار گرفته اندمقام های محلی می گویند که حداقل هشت زن در حمله هوایی ناتو درولایت لغمان کشته شده اند.
ناتو اذعان کرده است که ازپنج تا هشت نفربه هنگام هدف گیری شورشیان کشته شده اند ومراتب همدردی خود را ابراز داشت.
حامد کرزی رئیس جمهوری افغانستان مرگ غیرنظامیان را "قویا محکوم" کرد و مقام ها را برای تحقیق به محل اعزام کرد

هفته مود لندن پایان یافت

BBC

مسئولیت‌های شغلی خطر سکته قلبی را افزایش می‌دهد

جمعه 14 سپتامبر 2012 - 24 شهریور 1391 بی بی سی
با استناد به آخرین مطالعاتی که توسط ۱۳ موسسه تحقیقاتی اروپایی بر روی ۲۰۰ هزار نفر انجام شده است. کسانی که مشاغل پر مسئولیت دارند ۲۳ دزصد بیشتر از سایرین دچار سکته قلبی می شوند و درصد ابتلای آنها به بیماری های قلبی هم افزایش می یابد.
یک مرکز درمان قلب در بریتانیا اعلام کرده است که واکنش اشخاص در برابر استرس های شغلی بسیار مهم است. کسانی که به مشاغل تخصصی و حرفه ای اشتغال دارند بیشتر از سایرین در معرض خطر هستند و در میان آنها کسانی که در رده های شغلی پایین تر هستند بیش از دیگران باید مراقب باشند. چون آمار سکته قلبی در میان آنها بیشتر است.

جرم ۷۰ درصد از زندانیان زن، فرار از منزل است

شماره خبر: 14496تاريخ : ۲۶ سنبله ۱۳۹۱
کمیسیون امورزنان ، جامعه مدنی وحقوق بشرولسی جرگه با انتقاد شدید ازبرخورد عرفی با زندانیان زن،‌ خواهان رسیدگی جدی به پرونده های زنان زندانی شد.
به گزارش خبرگزاری جمهور؛ فوزیه کوفی رییس کمیسیون امورزنان ،‌جامعه مدنی وحقوق بشرولسی جرگه امروز(۲۶ سنبله) در نشست این کمسیون گفت: ” ۶۰ الی ۷۰ درصد زندانیان زن را قضایای فرارازمنزل تشکیل میدهد؛ درحالی که درقوانین افغانستان فرارازمنزل جرم پنداشته نمی شود.”وی بیان داشت:‌

گِلۀ زنان از مردان


·          

تقدیم به صفحه خواهران رزمنده اماز پوهندوی شیما غفوری
       گِلۀ زنان از مردان
کاش که بتابد گهی خورشید صلح
قوتم افزون شود از دید صلح
صلحی که او مهر و صفا آورد
فـــرصــــت ایجـاد و بــقا آورد
تا وطنم گــشته شود خــــانه ام
نــظم وقرارش سر وسامانه ام
خاد م او دختـر با غـیرتش
تا شومش شوکتِ جان و تنش

ســلاح هــای حــلال و حــرام

شــــــیخ الحــــــدیث و افضــــــل المجــــــاهــــــدین عــــــبدالــــــرسول ســــــیاف اســــــتفاده از واســــــکت هــــــای فــــمطلــــــق دانســــــته و بجــــــای آن اســــــتعمال ســــــلاح هــــــای ــرمــــــودانتحــــــاری را حــــــرام حــــــلال را به مســــــلمانان توصــــــیه نمودند
توجه خوانندگان گرامی را به مکالمه دوستانه میان شیخ الحدیث عبدالرسول سیاف و امیرالمومنین ملا عمر در باب استعمال سلاح های حلال و حرام جلب میکنیم !
شــیخ الحــدیث عــبدالــرســول ســیاف :
آخوند صاحب ملا عمر شما میدانید که من بناحق لقب شیخ الحدیث را کسب نکرده ام و بیشتر از بیست هزار حدیث در قفسچه سینه حفظ دارم ولی تا حال به یک حدیثی بر نخورده ام که بتوان حلال بودن واسکت انتحاری را از آن اثبات کرد