آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Wednesday, September 5, 2012

تیم ملی فوتبال دختران افغانستان


5 سپتمبر 202
تیم ملی فوتبال دختران افغانستان برای یک دور تمرینات فشرده وشرکت دررقابتهای قهرمانی دختران جنوب آسیا امروزعازم دوبی شدند. درین مسابقه دختران فوتبالست افغانستان ازاروپا وامریکا نیزاشتراک دارند.تیم فوتبال دختران افغانستان پس ازسه روزتمرینات دردوبی برای حضور دررقابت های فوتبال دختران جنوب آسیا؛ راهی سریلانکا خواهند شد. تیم دختران افغانستان با تیم های نیپال – مالدیو وپاکستان هم دروه است که درروزهشتم سپتامبردراولین مسابقه خود با پاکستان بازی خواهندکرد

آغاز کمپاین گسترده مبارزه با خشونت علیه زنان


شماره خبر: 13252-  ۱۳۹۱/۶/۱۵
پولیس اتحادیه اروپا و صندوق جمعیت سازمان ملل متحد با همکاری وزارت داخله و دادستانی کل افغانستان کمپاین ‏گسترده ای را برای کاهش خشونت علیه زنان در افغانستان به راه می اندازند.
قرار است این کمپاین با حمایت پولیس و دادستانان انجام شود. هدف اصلی این برنامه ارتقاء ظرفیت سربازان پولیس و دادستانان افغانستانی در رابطه با پیشگیری از خشونت علیه زنان می باشد.

موسسه "هاکا": بیشترین خشونت علیه زنان را پولیس محلی انجام داده است

بیسوادی،عدم آگاهی زنان از حقوق شان، فقر اقتصادی و عدم استقلال مالی زنان، حاکمیت عرف و عنعنات ناپسند، از مهمترین عوامل خشونت علیه زنان در افغانستان پنداشته می شوند. به هدف جلوگیری از این خشونت ها به روز سه شنبه نشستی به اشتراک شماری از نهاد های مدنی و حکومتی در کابل برگزار گردید.

شکنجه یک زن مصری در عربستان و پیامدهای آن


2012/9/4
به گزارش شیعه آنلاین، چند ماه پیش 18 ایرانی در دو نوبت 8 و 10 نفره در عربستان سعودی اعدام شدند. رژیم وهابی آل سعود آنان را به قاچاق مواد مخدر متهم کرد اما خانواده های آنان این اتهام را تکذیب کرده و شغل آنان را ماهیگیر اعلام کردند.

عکس این زن سعودی جنجال آفرین شد


4/9/2012
به گزارش شیعه آنلاین به نقل از شبکه العالم، انتشار تصویر جست ‌وجوی یک زن عربستانی به دنبال غذا درسلطل زباله، با واکنش بسیاری ازکاربران اینترنت و شبکه های اجتماعی در این کشور همراه شد.

بیوه زن مسلمانی که همه مردان مسلمان!!! متجاوز بر او یا در پی تجاوز بر او بودند

سلیمان کبیر نوری
شکست سکوتی که دنیا و عرش را به لرزه در میآورد!
فرزانه، دختر مادر وطن!
 درود بر تو و دردا بر سیل اشکهای خونبار و بیوقفهء از تلخکامی های زندگی ذلت بار تو!
 ای آنکه تو، این همه آلام و درد درونسوز را درسینه ی کوچک و پاکت جا داده و تحمل کردی. و هر آنچه گفتی و من شنیدم. 

میتری که با آن "اسلامیت " را میتوان و باید اندازه گرفت

سلیمان کبیر نوری
سکوت ذلتبار شورا های اسلامی و دین جلابان در برابر قرآن سوزی برادران حامد کرزی یاد داشتی بر خبر از خامهء اینجانب بود که طی هفتهء گذشته در بیشترین ویبسایت های افغانی علی الوصف موضع ها و خطوط نشراتی ناهمگون آنها؛ وسیعاً منتشر گردید.

نقد «اثر عالم افتخار» یا تخطئه و نفی و اعدام انسانیت

                           سلیمان کبیر نوری

 اخیراً به یکی از عجایب ترین تجربه و واقعه در زنده گانی خود و در طول و عرض آنچه معلومات آفاقی دارم، روی به روی گشتم.
وقتی بکس ایمیل های خود را گشودم؛ نوشته بزرگوارانه و سرشار از عشق و امید دوست عزیزم عالم افتخار برایم رسیده بود که عنوان داشت «موفقیت بزرگ تازه برای کتاب و تئوری گوهر اصیل آدمی».
این متن کوتاه الهامبخش و تکاندهنده در اخیر به چیزی زیر نام نقدی بر اثر عالم افتخار «گوهر اصیل آدمی» از قلم محمد نادر نور زایی انجامید. من فقط به دلیل آنکه جناب افتخار آنرا فرستاده و توصیه کرده بودند؛ بی محابا و استخاره خوانده رفتم.