آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Sunday, September 2, 2012

تائیــد تحــریم مــوســیقی از طــرف ملــک عــبدالله


بالاخـــــره بعـــــد از جـــــار و جنجـــــال فـــــراوان بـــــین طـــــرفـــــداران و مخـــــالفان هـــــنر موســـــیقی در افغـــــانســـــتان ملک عبـــــدالله خـــــادم حـــــرمـــــین شـــــریفـــــین با صـــــدور فـتـــــوای شـــــرعی به این منـــــازعـــــه پایان داد

جلالتماب ایشان شنیدن موسیقی را به علت تحریک غریزه جنسی در مردان برای تمام مسلمانان جهان بجز ساکنین عربستان سعودی و کشورهای همجوار تحریم فرمودند

مشکلات زنان فعال در افغانستان


زن بودن در جوامع مردسالار کار آسانی نیست. به ویژه، برای زنانی که می خواهند در جامعه، اقتصاد و سیاست فعال باشند. در افغانستان، نبود امنیت هم بر مشکلاتی که زنان با آن دست و پنجه نرم می کنند اضافه شده است   

تیم ملی شطرنج افغانستان


تیم ملی شطرنج افغانستان برای شرکت در چهلمین دور رقابتهای المپیاد شطرنج ، دوروز پیش
 رهسپار ترکیه شد. در این رقابتها با نمایندگی از افغانستان ۵ دختر و ۵ مرد همراه با ۲مربی حضور می یابند. این دومین باری است که شطرنج بازان افغانستان در بازی های المپیاد شطرنج شرکت میکنند. فدراسیون شطرنج میگوید: هر چند رقابتهای المپیاد شطرنج در سطح بسیار بالا برگزار میشوند، اما ورزشکاران کشور برای درخشش بهتر یک دور تمرینات فشرده ی یک ماهه را سپری نمودند.

یک مرد چینی خود را بوسیله کارتون برای معشوقه اش پست کرد


برای غافلگیرکردن او
شنبه 14 شوال 1433هـ - 01 سپتامبر 2012م
دبی- العربیه  
اقدام یک جوان چینی برای ابراز رفتاری رومانتیک و غافلگیرکننده برای معشوقه اش او را با خطر مرگ مواجه کرد.
روزنامه بریتانیایی " د سان " به ماجرای " آن هو سانگ "جوان چینی پرداخته که برای غافلگیر کردن معشوقه اش خود را درون یک جعبه کارتونی قرار داد و از طریق پست به آدرس همسرش رفت.
اما از بدشانسی سانگ ، کارتون در اداره پست گم شد و پس از سه ساعت به دست معشوقه اش رسید. جوان چینی در مدت سه ساعت که در کارتون بسته به سر برده بود بر اثر کمبود اکسیژن برای تنفس بی هوش شد و بدین صورت احساس عاشقانه و رومانتیکی او نزدیک بود که به یک فاجعه تبدیل شود.
"لی وانگ " معشوقه او می گوید هنگامی که جعبه کارتون را باز کردم سانگ را در حالی دیدم که از هوش رفته بود بلافاصله اورژانس را خبر کردم و آنها توانستند او را به هوش آورند.
وی پس از به هوش آمدن به معشوقه اش گفت: "فکر نمی کردم سه ساعت در کارتون بمانم برای همین تلاش کردم کارتون را سوراخ کنم اما نتوانستم و هرچه فریاد زدم کسی هم به دادم نرسید."

یک امام در پاکستان به اتهام جابجایی نسخه های سوخته قرانکریم در بکس یک دختر عیسوی بازداشت شد



                                    تظاهرات وسیع به خاطر دربند کشانیدن دخترمعصوم و اهانت علیه اسلام در پاکستان
12.06.1391 VOA
پولیس پاکستان می گوید: امامی که یک دختر عیسوی را به توهین به مقدسات متهم کرده بود، بازداشت شده است.
پولیس گفت خالد چِشتی اواخر دیروز (شنبه) دستگیر شد.
او به اتهام جابجایی صفحات قرآن کریم در یک بکس که قبلاً حاوی صفحات سوختهء قرآن بود و توسط این دختر انتقال می شد، بازداشت گردید.
بعداً دختر 12 ساله به سوختاندن صفحات قرآن کریم متهم شد، جرمی که می تواند منجر به حبس ابد یک فرد در پاکستان شود.