آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Tuesday, August 21, 2012

مصرف چهارمغز باعث افزایش باروری در مردان می شود

سه شنبه 03 شوال 1433هـ - 21 اگست  2012م دبی العربیه
تحقیقات جدید پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا نشان می دهد که مصرف چند دانه چهار مغز در روز باعث افزایش باروری در مردان می شود.
سایت مدیکال دیلی آمریکا در گزارشی آورده است که متخصصان دانشگاه کالیفرنیا دریافتند که مصرف روزانه 75 گرم چهارمغز کیفیت اسپرم و در نتیجه قدرت باروری در مردان 21 تا 35 ساله را افزایش می دهد.
به گزارش روزنامه کویتی "الأنباء" این پژوهش 117 جوان 21 تا 35 ساله به دو گروه تقسیم کرده و از گروه اول خواسته است از مصرف چهار مغزخودداری کنند و از گروه دیگر خواست مصرف چهارمغز را به مقدار معین مصرف کنند.
نتیجه این تحقیقات پس از 12 هفته نشان داد قدرت باروری در گروه دوم یعنی گروهی که چهارمغزمصرف کرده اند افزایش یافته است.
همچنین این تحقیقات ثابت کرد که مصرف روزانه 75 گرم چهارمغز در کنترل چربی خون بدون اینکه وزن را افزایش دهد ، مؤثر بوده است.
پژوهشگران پس از دوازده هفته هیچ گونه تغییری در جسم ، وزن ، و سطح فعالیت افراد دو گروه مشاهده نکرده اند اما در گروه دوم به دلیل مصرف چهارمغز علاوه بر افزایش قدرت باروری ، اسید چرب امگا 6 و امگا 3 افزایش یافته است.
اسید چرب امگا 6 و امگا 3 موجود در چهارمغز برای سلامت مغز مفید است و باعث افزایش كیفیت مو می‌‌شود.
محققان دانشگاه کالیفرنیا همچنین ثابت کردند که مصرف روزانه 75 گرم چهارمغزدر کاهش اختلالات کروموزومی در مردان مؤثر است.

اعتراض مدنی به لغو یک کنسرت در هرات


سه شنبه, 05/31/1391 - 21:19
ده‌ها تن از فعالان مدنی و جوانان طی یک گردهمایی در هرات، نسبت به لغو کنسرت شفیق مرید، خواننده جوان این کشور که قرار بود روز سه شنبه برگزار شود، اعتراض کردند. 
نصرت عصمتی، مدیر برنامه های شفیق مرید گفت که کارشکنی برخی مسئولان محلی و فشارهای یک روحانی تندرو سبب شد تا این کنسرت که پیش‌بینی می‌شد هزاران تن از جمله زنان در آن حضور یابند، لغو شود. 
دو روز پیش پس از آنکه پیروان مولوی مجیب الرحمان انصاری، از روحانیون سرشناس هرات برای اعتراض به این کنسرت به محل برگزاری آن در ورزشگاه هرات رفتند، شفیق مرید تصمیم گرفت تا از اجرای این کنسرت خودداری کند. 
مولوی مجیب الرحمان انصاری گفته است که مخالفت او با این کنسرت دلایل مذهبی، اجتماعی و امنیتی داشته است. 
به گفته وی، در شرایطی که ماه رمضان به تازگی به پایان رسیده است و مناطق مرزی افغانستان هدف موشک‌پرانی‌های پاکستان قرار دارد و دیگر مناطق به ویژه شهر زرنج، مرکزولایت نیمروز و منطقه شیندند هرات شاهد جان باختن و زخمی شدن ده‌ها غیر نظامی بوده است، این کنسرت نباید اجرا شود.
لغو این کنسرت سبب اعتراض‌های گسترده هواداران این آوازخوان جوان و فعالان مدنی شد و اعتراض‌ها ابتدا از طریق شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس‌بوک شروع شد.
در پیوند با این رویداد، روز سه‌شنبه ده‌ها تن از فعالان و جوانان در ورزشگاه هرات گردهم آمدند و با پخش آهنگ‌های ثبت شده شفیق مرید و اجرای زنده موسیقی زنده محلی، علیه آنچه قدرت‌نمایی افراط‌گرایان مذهبی می‌خواندند، شعار دادند.
خلیل پارسا، هماهنگ‌کننده شبکه نهادهای مدنی هرات گفت این گردهمایی، اعتراضی مدنی بود که در برابر کارشکنی‌ها و اقدامات اخیر بنیادگرایان مذهبی صورت گرفت.
وی گفت:" ما در مکانی که قرار بود کنسرت برگزار شود جمع شدیم تا بگویم اگر جنگ و حمله‌های خونین است، اما نباید جلوی خوشی مردم گرفته شود و بر اساس تعصب مذهبی مانع از شادی مردم شوند."
به گفته وی در این حرکت اعتراضی، معترضان طی قطعنامه‌ای از دولت و جامعه جهانی خواستند با این گونه اقدامات ضد دمکراسی، مقابله و از حرکت‌های آزادیخواهانه مردم حمایت کند.
داود شاه صبا، والی هرات به برگزارکنندگان این کنسرت گفته بود نمی‌تواند قول بدهد امنیت کامل این مراسم را در ورزشگاه بزرگ هرات تامین کند، اما در عوض اجرای آن در سالن سرپوشیده این شهر را که گنجایش حدود دو هزار تن را دارد، فراهم خواهد ساخت.
مسئولان برگزاری این کنسرت می‌گویند که شفیق مرید به دلیل آنچه گنجایش کم سالن و گرمای هوا خوانده است، از برگزاری آن خودداری کرده است.شفیق مرید، آواز‌خوان جوانی است که درطی سالیان اخیر به شهرت رسیده است. او به طور معمول آهنگ‌های میهنی را به زبان‌های فارسی و پشتو می خواند و هواداران زیادی دارد.
پخش آهنگ‌های خوانندگان زن و مرد در رسانه‌های افغانستان و همچنان اجرای کنسرت در این کشور ازجمله از سوی زنان ممانعت قانونی ندارد، اما برخی اوقات با فشار گروه‌های مذهبی و در مواردی دخالت خارجی با مشکل مواجه می‌شود.
سال گذشته برنامه‌ریزی برای اجرای کنسرت لیلا فروهر، آواز‌خوان مشهور ایرانی به دلیل فشارهای گروه‌های مذهبی داخلی و ایران، با ناکامی مواجه شد. 
رادیو زمانه

ز مردم دین و ایمان را گرفتند


ارسالی: میم آریانا از کشورهالند

قلم
چرخید و فرمان را گرفتند

ورق ب
رگشت و ایران را گرفتند

به تیتر «
شاه رفت ِ» اطلاعات

توجه کرده
کیهان را گرفتند

چپ و مذهب
گره خوردند و شیخان
شبانه جای
شاهان را گرفتند

همه
ازحجره‌ها بیرون خزیدند

به سرعت
سقف و ایوان را گرفتند


گرفتند و گرفتن کارشان شد

هرآنچه خواستند آن را گرفتند


به هر
انگیزه و با هر بهانه
مسلمان
، نامسلمان را گرفتند
به جرم بدحجابی، بد لباسی

زنان را نیز، مردان را گرفتند


ولیکن در عوض
نان راگرفتند

یکی
نان خواست بردندش به زندان
از آن بیچاره
دندان را گرفتند

یکی
آفتابه دزدی گشت افشاء

به دست آفتابه
داشت آن را گرفتند

یکی
خان بود از حیث چپاول

دوتا
مستخدم خان را گرفتند

فلان
ملا مخالف داشت بسیار

مخالف‌های
ایشان را گرفتند

بده مژده به
دزدان خزانه
که
شاکی‌های آنان را گرفتند

چو شد
درآستان قدس دزدی

گداهای خراسان
را گرفتند

به جرم
اختلاس شرکت نفت

برادرهای دربان
را گرفتند

نمیخواهند چون
خر را بگیرند

محبت کرده پالان را گرفتند

غذا را آشپز چون شور میکرد


سر سفره
نمکدان را گرفتند

چو آمد سقف مهمانخانه پائین

به حکم شرع مهمان را گرفتند


به قم از روی
توضیح ‌المسائل
همه
اغلاط قرآن را گرفتند

به جرم
ارتداد از دین اسلام
دوباره
شیخ صنعان را گرفتند

به این گله دوتا
گرگ خودی زد

خدائی شد که
چوپان را گرفتند

همه این‌ها جهنم؛ این خلایق


ز مردم دین و ایمان را گرفتند

بازداشت دختر 11 ساله مسیحی در پاکستان به اتهام سوزاندن قرآن

21 - اگست 2012

عکس نمادین: حتی کودکان از اتهام کفرگویی در امان نیستند
شهرزاد نیوز: پلیس پاکستان یک دختر 11 ساله مسیحی به نام رامشا را به اتهام سوزاندن برگ‌هایی از قرآن بازداشت کرد.نمایندگان جامعه مسیحی پاکستان اعلام کردند که این دختر دچار سندرم داون (مونگولیسم) است.به گزارش ریا نووستی، وی در پی تهدیدات مسلمانان خشمگین دستگیر و خانواده و بستگانش از ترس خانه‌های خود را ترک کرده و گریخته اند.طبق قانون بحث برانگیز «الحاد» در پاکستان، کسانی که به قرآن توهین کنند، به حبس ابد محکوم می شوند. بسیاری از مسیحیانی که متهم به کفر گویی شده بودند، توسط مسلمانان متعصب به قتل رسیده اند.به گفته سخنگوی پلیس، در پی معایناتی معلوم شده که دختر بازداشت شده به راستی دچار سندرم داون است.به گزارش روزنامه «داون»، 900 تن از مسیحی ن ساکن منطقه حاشیه نشینان مهرابادی، از ترس حمله مسلمانان فرار کرده اند. 10 درصد اهالی این منطقه را مسیحیان تشکیل می دهند.در این میان آصف علی زرداری، رئیس جمهور پاکستان، دستور تحقیق در مورد این حادثه را صادر کرده و قول داده است که از حقوق اقلیت‌ها حمایت کند.

عشقها، قلب ها وعروسیها برای چی شی

بر اساس افسانه ها، پسری خوش قلب و مورد اعتماد به نام نیو لان عاشق پری بهشتی به نام جی نو هفتمین دختر خدا می شود که از زندگی در بهشت خسته شده بود و از آنجا فرار کرد تا کمی تفریح کند. زمانی که نیولان و جی نو یکدیگر را می بینند، عاشق یکدیگر می شوند و بدون اینکه خدا با خبر شود، با یکدیگر ازدواج می کنند.
نیولان تلاش خود را می کند تا بهترین شوهر برای جی نو شود، و جی نو هم تمام سعی خود را می کند تا بهترین همسر برای نیولان باشد، آن ها سال ها در کنار هم زندگی می کنند و دو فرزند هم حاصل زندگی آن ها می شود.
اما زمانی که خدای بهشت متوجه می شود که دخترش با یک مرد زمینی و فانی ازدواج کرده است، به جی نو دستور می دهد تا هر چه سریع تر به بهشت بازگردد.
داستان در همین جا به پایان نمی رسد و نیولان با تلاش های فراوان خود را به عشقش می رساند و در نتیجه آن خدای بهشت آن ها را تنبیه می کند و داستان زندگی آن ها دستخوش تغییراتی می شود.
جشنواره چی شی و یا روز عشق چینی بر اساس این داستان شکل گرفته است و سال های زیادی است که همه مردم چین آن را جشن می گیرند امسال هم این جشن روز پنج شنبه خواهد بود و از نظر بسیاری از زوج ها، بهترین روز برای بستن پیمان ازدواج است، اما با توجه به ازدیاد جمعیت، بسیاری از مراکز ثبت ازدواج می گویند دیگر جایی برای ثبت نام ندارند.
بسیاری از مراکز ثبت ازدواج گفته اند دیگر برای روز پنج شنبه هیچ جای خالی باقی نمانده، و تنها تعدادی از مراکز ازدواج اعلام کرده اند که زوج هایی که تمایل دارند در این روز ازدواج کنند باید سریع تر اقدام کنند، زیرا جای زیادی باقی نمانده است.
مرکز ازدواج شوهوی اعلام کرد: رزرو آن لاین هر روز برای 45 نفر انجام می شود، اما رزرو برای روز پنج شنبه دیگر امکان پذیر نیست.
مرکز دیگری به نام جیان آن روزانه 12 زوج را ثبت نام می کند، اما کارمندان آن برای روز پنج شنبه این محدودیت را کنار گذاشته اند و به صورت تمام وقت کار خواهند کرد. یکی از کارمندان این مرکز می گوید: رزرو آن لاین ما برای روز پنج شنبه پر شده است، اما هنوز برای زوج هایی که همان روز بدون رزرو بیایند، آماده خواهیم بود. ما گمان می کنیم حدود 40 زوج روز پنج شنبه به مرکز ما مراجعه کنند.
جشنواره چی شی که در روز هفتم از ماه هفتم است، روز فرخنده ای برای زوج ها است تا در روز زیبای عشق داستان عاشقانه زندگی خود را از افسانه های قدیمی کشورشان آغاز کنند.

درمان آکنه


حالا که فصل تابستان است، بهتر است برای درمان آکنه از یکی از خوش عطرترین و خوش آب و رنگ ترین میوه های تابستانی استفاده کنید. بهترین میوه تابستانی که می تواند در درمان آکنه به شما کمک کند توت فرنگی جنگلی است. برای تهیه این ماسک جنگلی شما نیاز به ۳۰۰ گرم توت فرنگی تازه دارید. دقت کنید هنگام تهیه توت فرنگی حتما از نوع توت فرنگی وحشی استفاده کنید زیرا توت فرنگیپرورشی همه خواص و موادمعدنی موجود در نوع جنگلی آن را ندارد. توت فرنگی ها را بشویید و آنها را به کمک گوشت کوب یا پشت قاشق له کنید. پس از له کردن توت فرنگی ها ۲ قاشق غذاخوری خامه و یک قاشق غذاخوری عسل را به توت فرنگی ها اضافه کرده و آنها را خوب هم بزنید.                                  

طریقه متوقف ساختن ابروها


اگر موی ابروهایتان کم است یا اگر در طول روز شاهد ریزش موی ابرویتان هستید پیشنهاد می کنیم برای تقویت ابرو و بهبود وضعیت ظاهری آن از ماسک تخم مرغ استفاده کنید. یکی از بهترین و ساده ترین ماسک ها برای تقویت ریشه ابروها آن است که یک قاشق غذاخوری سفیده و زرده تخم مرغ را به خوبی هم بزنید و آن را به مدت ۶ دقیقه روی ابروهای تان بگذارید. سعی کنید ریشه ابروها را نیز با این ماسک آغشته کنید. پس ازطی شدن زمان لازم ابروها را با آب شیر گرم بشویید و آن را با برس ابرو شانه کنید. استفاده از این ماسک دو تا سه بار در هفته به شما کمک می کند درکمترازیک ماه ابرو هایی پرپشت و زیبا داشته باشید

موارد مفید برای روشن شدن و درخشنده گی پوست

حتما برایتان پیش آمده که پس از یک دوره کاری فشرده احساس می کنید پوست صورت تان کدر و تیره شده و درخشش اولیه خود را از دست داده است. این حالت یکی از علائم و نشانه های خستگی پوست است. برای درمان این عارضه راه های ساده ای وجود دارد که یکی از آنها استفاده ازعسل و روغن بادام شیرین است. در کنار آن ، افرادی که به سلامت پوستشان اهمیت می دهند باید از خواب کافی شبانه نیز بهره مند شوند. برای تهیه این لوسیون کافی است ۳ قاشق غذاخوری عسل را با ۲ قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین مخلوط کنید و آن را روی صورت تان بمالید و ماساژ دهید. این لوسیون را پس از ۳۰ دقیقه با آب ولرم از روی صورت تان بشویید. بعد از استفاده از این ماسک خواهید دید پوست تان روشن شده و درخشندگی اولیه خود را به دست آورده است.
ماسک اوکادو نیز برای روشن شدن پوست از اهمیت خوبی برخور داراست.